fridainnz.blogg.se

Bethells Beach!

Publicerad 2012-08-24 13:29:23 i Allmänt,

Gjorde en utflykt idag med två andra Au pairer som jag aldrig hade träffat innan, Miriam och Carina hette de, och de var från Tyskland tro det eller ej, haha! Vi tog min charmiga bil och åkte till Bethells beach, var jätte fint! Tog väl 25 minuter att köra dit, ligger på väst kusten det med. Har varit ambitiös nog att ge er kartor lite fina kartor till och med, Print screenade direkt från Google maps!
Så vi åkte dit, var värsta slinger vägen mitt ute i ingenstans, var lite läskigt att köra ibland. Massa kurvor överallt och en smal väg, men det gick bra, alla tre navkapslarna kom med hem!
När man först kom dit gick man till en strand, var väldigt fint, som det mesta andra naturigt här! Gillar verkligen träden och växterna, de har typ palmer här, eller träd liknande palmer. Och så gillar jag bergen. Det är liksom stenar som sitter ihop och har blivit berg, bild kommer nedanför.
Så fanns det en strand bortom det ena berget, men man var tvungen att korsa vattnet. Så det gjorde vi och försökte gå där man såg botten och det inte var så djupt. Vattnet var iskallt och hade tajta jeans så det gick bara att dra upp de till knäna. Så whoops så stod jag i vatten upp till rumpan, jeansen var pisse-blöta!
När vi väl lyckats ta oss till andra sidan genom vattnet fick vi halvt klättra halvt gå längst bergskanten, barfota på det halkiga sten-berget, haha, var krångligt men roligt! Så tog vi oss till den andra stranden, var så vacker! Tog massa bilder, men det blir aldrig någon som är lika bra som det ser ut i verkligheten.
Så fanns det ytteligare en strand om man gick uppför en kulle, den var också fin!
Sen skulle vi försöka hitta en bättre väg tillbaka, gick längst först en sen en annan väg för att se om vi kom till parkeringen, men det funkade ju inte. Så det var bara att börja klättra/gå tillbaka samma väg som vi kom. Men jag tycket det var roligt så det gjorde inte mig något! Vi sa ett tag att vi skulle be någon av surfkillarna att ge oss skjuts, de kan ju simma så hade vi kunnat sitta på brädorna som några prinsessor, hade ju vart perferkt.
 
De pratade om att gå ut, men när jag väl kom hem kände jag inte för det så stannade hemma i mina mysbyxor istället, fett värt idag! Sen blev det ingen utgång för de ändå så missade ju inget. Var inte fest sugen, har suttit vid datorn och chattat, lekt med valpen och snackat med Phil och Nikki. Trivs verkligen med de, de är väldigt enkla och roliga att prata med!
 
Imorgon ska antagligen jag göra något med Nina på dagen (kanske gymma, hade ju varit bra, hehe), sen på kvällen ska nog jag och Finja hyra en film och baka något gott, hade ägt! Är verkligen på mys och deg humör just nu! Sen på söndag ska vi till Rangitoto, ska bli kul.
 
Och min älskade Linn håller på och kollar flyg hit! Blir antagligen inte förrän om tre veckor, men vad gör väl det, hon kommer hit till mig! Och så ska jag på festival! Wihoooooo!
 
Jag bor vid A, körde till B.
 Syn kanske inte så bra, men just nu bor jag vid A och Auckland city är till höger.
Var tvungna att korsa vattnet på höger sidan för att ta oss till den andra stranden.
Den andra stranden som vi gick till låg liksom i mitten av bergen, inte världens bästa bild för att se den, men ändå!
Man trodde att man hade koll och att det inte skulle vara så djupt, sen oooooppsidaisy så sjönk man i sanden och man var kall och blöt! Mina tyska vänner klarade sig bättre än mig i alla fall, hela mina jeans blev blöta..
Här gick vi! Fick liksom runda klippan för att komma till stranden.
Låt mig äntligen presentera den andra standen! Var så himla vacker!
En väldigt fin klippa ute i havet, lite som i Piha.
Båste rätt mycket.
Blåste och hade solen i ögonen, och fick ta bilden själva, haha, men här är vi allihopa!
En till bild på den fina klippan.
 
Ytterligare en strand!
Var surfare lite här och där, hade vart så grymt att ta en bräda under armen och åka och surfa!
Fint.
Väldigt fint.
Fint ytterligare en gång.
Lite bergbilder, är liksom massa stenar som har pressats ihop i beget.
Hittade en koja/lägerplats när vi var och letade efter en annan väg ut, var massa flaskor på brasplatsen.
Vindskyddet.
På väg tillbaka.
Mer fin utsikt.
Jeansen blev blöta på vägen tillbaka också, fick inte tagit någon bild när de var helt dränkta. Var så himla skönt att ta en varm dusch när man kom hem!
 
Var så himla svårt att välja vilka bilder jag skulle lägga upp, ville lagt upp ännu fler! Tog över 300 bilder, så det finns en del att välja på, hehe.. Var tvungen att ta bort alla bider från kameran för minneskortet började bli fullt, har bilder på datan och på min externa hårddisk, men ville ändå inte riktigt trycka på knappen när jag skulle ta bort de! Lite läskigt... Har tagit 1400 bilder än så länge, och har varit här i 4 veckor. Hehe.
 
Nu ska jag sova, Vaknar vid sju varje morgon när pojkarna vaknar, mmmmmm... Natti natti (och god morgon Sverige).

Kommentarer

Postat av: jaw

Publicerad 2012-08-24 16:37:30

FEEEEEEEEEEEEEEEEEET! asså det är så löjligt vackert :O å du med raring ;)
fan va kul med festivalen! älskar din inlevelse ;)

Svar: Jag vet det är så himla fint! Tack älskling! Jag veeeet, det kommer äga! :D Massa pussar!
Frida Andersson

Postat av: Pappa

Publicerad 2012-08-24 16:44:08

Så fint det ser ut, ser fram mot att få se alla bider en gång.Låter lite lurit att ha med kameran där ni gick över, men det blev fina bilder.Mvh Tjatig pappa

Svar: Orkar du se alla bilder så! Jag hade den i säkert förvar i fodralet i väskan som var upphissad på ryggen, så den hade det så tryggt och bra så! ;) Tog bara upp den några gånger när jag stod stilla. Pussen!
Frida Andersson

Postat av: Linn Wollbrant

Publicerad 2012-08-25 05:26:11

Hej GODING!! Hette stället Cathedral Cove? VILL ÅKA DIT

C U SOON <33

Svar: Nix, Bethells beach (rubriken) ;) Jag kan ta dig dit!!!! :D För du ska hälsa på mig!!!! Aaaaaa!!!! <3
Frida Andersson

Postat av: josefin

Publicerad 2012-08-25 16:02:22

Ser ju exakt ut som i en Bondfilm ju! kommer inte ihåg vilken............

Svar: Haha jaså där ser man! ;) Du får tänka på saken och rapportera när du kommit fram till något bra!
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela