fridainnz.blogg.se

Devonport!

Publicerad 2012-08-06 11:16:44 i Allmänt,

 
Har vart en rätt så upptagen helg så har inte blivit så mycket bloggande, bilderna ville inte laddas upp i lördags så jag svor för mig själv, stängde av skiten och gick och lade mig istället.
Vi hade en bra dag, och super väder! Fick sjuts av Phil till Auckland och vi tog färjan därifrån, tog typ 10-15 minuter. Var så himla vackert! Hade inte haft något emot att bo där, bredvid stranden!
Vi gick runt lite och kollade, sen gick vi uppför ett berg/ kulle och checkade utsikten, var awesome helt enkelt!
Åt Fish'n'ships, tog färjan tillbaka till Auckland och gick och kollade lite i affärer på Queenstreet.
Jag var där med tre andra Au pairer, Melanie, Magdalena och Hege. Vi ska antagligen gå ut till helgen, wihooooo!
 
 
Här är en liten fin karta. Just nu bor jag i västra Auckland, men vi ska flytta till södra, åt hållet med den vackra röda pilen. Och vi var i Devonport som finns i en blå ring!
 
 
Vi avslutar med en lite finare bild på utsikten från berg-kullen.
Puss!
 
 

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2012-08-06 17:20:53

Vilka härliga bilder!Roligt att du börjar känna lite kompisar och det verkar som du trivs bra

Svar: Tack! Japp, jag trivs. Roligt att se att du hittade hit OCH kommenterade! ;) Hahah! Pussss <3
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela