fridainnz.blogg.se

Gårdagen och denna dagen!

Publicerad 2012-08-06 11:32:17 i Allmänt,

Måste ju skriva ett kort inlägg om resten av mina dagar också, såklart!
Jag har numera en bil! Eller jag har ingen bil, Connon familjen äger en bil som jag ska få köra! Och jag ska verkligen försöka att inte krocka i någonting eller köra på fel sida vägen.. Hehe. Ska försöka ha en liten körlektion på onsdag tror jag... Som tur är är reglerna samma som i Sverige, det är bara tvärtom. Bara. Hehe igen.
Så vi var och köpte en bil hela familjen, sedan åkte vi till stranden, Mission Bay hette den. Var jätte fint, kallt bara så det var ju lite synd. Men vi åt picknick och pojkarna cyklade en massa, så det var lycket ändå!
 
Idag har jag jobbat. Tog hand om de själv i ungefär en timma för första gången idag, det gick bra! Vi måIade en bana till deras trehjulingar på asfalten utanför garaget, och så cyklade de runt där. Ikväll har jag sprungit igen, gick helt okej. Men strechade inte senast och är inte så van vid att springa på bara asfalt så det känns i benen. Men jag var super cool, var helt svart och rosa, dudududu. Köpte en rosa tjocktröja i lördags för att ha och springa i, matchade perfekt med mina rosa skor. Mahaha.
 
 
Och så avslutar vi med en liten bild på min gröna automat bil!
Pussen och godnatt!
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-08-06 11:53:11

Jag trodde ni hade vinter! Ni går ju i svenska sommarkläder!! Puss på dig och kör försiktigt!

Svar: Vi har vinter ju, haha! Inte riktigt Svensk vinter dock.. Men det blåser rätt kallt och regnar ofta, blir avis när jag ser alla sommar bilder på fb...
Frida Andersson

Postat av: jaw

Publicerad 2012-08-06 18:20:26

älskar dina rönningqlooooooots dear! de fan till å håll dig på rätt sida av vägen ;) <3

Postat av: Lovisa

Publicerad 2012-08-06 21:55:44

Åhhh, du verkar ha det riktigt bra! :D är lite smått avis på dig.. Puss på dig!

Svar: Kul att höra av dig! :D Haha, du får väl komma hit vettja! Massa pussar! <3
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela