fridainnz.blogg.se

HANDBOLLLLLLL!

Publicerad 2012-08-30 13:34:05 i Allmänt,

 
Jaha, då har jag tränat handboll! Eller tränat och tränat, blev inte direkt trött. Vi var runt 35 pers och de delade in i olika lag och så spelade man 15 minuter, fick spelat två matcher. Inte så mycket, men roligt var det!
Folket där var så sköna, flummiga och roliga! Efter varje träning kör de ungefär 500 meter till en parkeringsplats utanför en spritaffär, och så tar de några öl tillsammans, haha. Vi följde med och var där en liten stund, var kanske 10-15 st. Kul att träffa lite andra människor också, och inte bara au pairer. Var nästan bara folk från Europa, danska, tyska, franska, norska. Träffade dock ingen svensk.
De ska spela en turnering den 15-16 September i Wellington, hade gärna följt med. Det är samma helg som Linn kommer hit, så lite dålig tajming, kunde ju vart helgen efter istället kan man tycka. Men men, what to do? Får vara med i nästa turnering istället!

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela