fridainnz.blogg.se

Hej hej hej hej hej hej!

Publicerad 2012-08-29 10:13:38 i Allmänt,

Ledsen för den dåliga uppdateringen här, i måndags fungerade inte internet och igår låg jag och kollade på The Mentalist istället, så jag har något att skylla på iallafall.
Sitter just nu i vardagsrummet och kollar på TV med Nikki, har precis ätit. Har haft en bra dag! Solen har varit framme hela dagen, vi har varit utomhus mycket. Tänkte att jag skulle skriva ner hur dagen har sett ut, är ganska mycket en normal jobbdag för mig;
 
06.35- Klockan ringer (går upp 20 minuter senare, snooooze!)
07.15- Äter frukost
07.45- Bäddar deras sängar, jag byter lakan varannan måndag, och tar fram kläder till de små gosebarnen
08.00- Börjar ta på de kläder och kräm. Reuben har eksem så han har krämer mot det, sen ska båda ha hudkräm för att de har torr hy.
08.00- 10.00- Flummar runt lite, ger de mellanmål, leker, de kollar på barnprogram på TV:n på morgonen, osv.
10.00-10.30- Cyklade utomhus med deras nya hjälmar, tog ut Ivy också
10.30-11.30- Skulle gå till lekplatsen, men hamnade på en Skateboard ramp som de älskade!
12.30- Äter lunch
13.00-14.00- Pojkarna har "Quiet-time" då de är i varsitt rum och leker, lite som en paus bara, Reuben sover ofta en stund. 
14.00-16.00- Lite mer flum. De har ett till mellanmål efter "Quite-time", vi leker och har mysigt! Idag gick vi ut igen med cyklarna och valpen.
16.00- Börjar förbereda badet, de badar varje dag.
16.30- Tar på krämer igen, och sen pyjamasarna. Efter det så städade jag lite i badrummet, vek kläder och tog ut diskmaskinen.
17.30- Jobbdagen är slut!
 
Detta är en hyfsat normal dag här, kommer ändras mycket när vi flyttar dock. Vi kommer börja med skolan, gå upp tidigare, och allt kommer ha mer rutin.
Idag tog jag hand om de själv i princip hela dagen, det brukar jag inte heller göra. Nikki var iväg mellan 09.30-16.00. Under en vanlig dag kommer jag bara ta hand om de själv på eftermiddagen. Hon var i det nya huset! De gamla ägarna är borta nu, och hon var där med folket som ska lägga en ny matta för att ta mått. Vi komemr flytta in nästa söndag, ska bli kul!
 
Jaha, det var ungefär det jag hade att säga, har inte riktigt hänt något speciellt sen i söndags. Imorgon är det handboll som gäller! Awesome! 
 
Puppyyyy! Så söt, hon älskar att springa runt på baksidan av huset.
Var ju tvingen att ha bildbevis på det fina vädret, var så skönt i solen!
 
Pussar och kramar!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: jaw

Publicerad 2012-08-29 11:41:40

Full rulllle, woopwoop

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela