fridainnz.blogg.se

Jag är dålig på rubriker?

Publicerad 2012-08-03 12:05:18 i Allmänt,

Idag är den en vecka sen jag kom till familjen och träffade de på riktigt för första gången. 7 dagar. Galet vad fort tiden går! Och på måndag kommer min Nya Zeeland bästis! <3
 
Idag har vi (återigen) inte gjort mycket annat än åkt bil. Åkte från huset vid 11.30- 12 någonting och var hemma vid 18. Weei. Men, till skillnad från de andra dagarna, har vi lyckats göra allt som vi skulle! Har bara blivit bortskickade innan, det fanns alltid någonting mer som behövdes och bla bla bla. Så idag har jag och Nikki lyckats hämta min körkorts översättning, fixat mitt bankkort, 18+ kort och IRD- tax grej. Bara det tog inte 6 timmar, vi lyckades hinna med veckans mat handling och Nikki gjorde lite andra roliga bank ärenden. Sådana grejer tycks alltid gå fel?
Vi kom till banken och man skulle ha bevis för sin adress, vilket skulle vara mitt "Offer of placement" papper där adressen står och det står att jag är anställd, men det vill einte damen bakom skrivbordet gå med på. Det tog ungefär en halvtimma innan det var okej. Då hade Nikki ringt Au pair link, som hade ringt nån bank snubbe, som hade ringt vår bank brud, som sen gick med på att allt var som det skulle. Ha. Ha. Och så var hon väldigt butter och jobbig till en början, men sen när hon fick klart för sig att allt var som de skulle så blev hon jätte trevlig. Antar att det är fint att folk kan ändra sig. Typ. Hon var snäll sen i alla fall!
Och Au pair link sa att de aldrig hade haft nåt problem med det innan. He. Hi. Ha.
Men nu weinar jag bara, det gick bra och vi fick gjort allt vi skulle! Smiley-face!
 
Sen gick jag ut och sprang! Huuuuuur skönt som helst! Hade inte gjort det på över en och en halv vecka, benen var typ 10 meter framför kroppen. Awesome!
 
Sen har vi ätit och Phil visade mig massa Nya Zeeländska grejer och videos, och han kollade i en bok som vi fått från Kiwiexperience där det står lite Maori ord och Nya Zeeländska uttryck. Så han strök och skrev till grejer, haha, var jätte kul! Så nu ska jag lära mig alla han tyckte var bra, sen kommer jag vara coolast på stan! Sweet as, bro!
 
Hade velat visa bilder på det, men jag har inet riktigt haft tid att klura på kameran och det... Och så vill jag renovera min blogg. Hade tänkt göra det idag men det blev ju inte direkt så mycket tid över... Satsar på söndag! 
Imorgon ska jag och några brudar bege oss till Deveport. To be continued... 

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-08-03 15:42:13

Kommer ju faktiskt på onsdag ;) Du verkar ha det GRYMT ju!!!

Postat av: jaw

Publicerad 2012-08-03 17:10:14

jag tycker ditt liv verkar yttters trevligt raring!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela