fridainnz.blogg.se

Kiwi Valley och Vulkanutbrott

Publicerad 2012-08-16 09:18:02 i Allmänt,

På förmiddagen idag var vi besökte vi en liten gård som hette Kiwi Valley och som hade massa djur som man kunde kolla på, man kunde rida på ponnys också. Pojkarna var rädda för nästan alla djur i början (förutom kaninerna), men de vande sig efter ett tag och matade de istället. Det var mysigt, fast tror nästan att jag och Nikki tyckte att det var roligare än Sebastian och Reuben! De har varit lite griniga idag, väldigt upp och ner.

Efter lunch när jag tog hand om de själv så gjorde vi en vulkan, vilket de tycket var riktigt roligt! Försökte få de intresserade av att bygga upp den och göra fint med Play-doh, stenar och gräs, men det var inte så kul. Men, det var väldigt coolt med "vulkanutbrottet", så det gjorde vi tills ingredienserna tog slut. Var "lava" överallt!
Sen lekte de i leran. Såklart.
 
Igår var jag och åt indisk mat med ett åtta tyskar (vad annars, haha). Nina frågade mig, kunde inte bestämma mig om jag ville stanna hemma och vara lat eller inte, men det slutade med att jag följde med. Det var mysigt, maten var super god, och så träffade jag några Au pairer som jag mötte på kursen också. Var inte hemma innan 23 dock, så är rätt trött nu. Men det är okej för jag är leeeeeedig imorn!!! Nanananana!
 
Nu blir det spagetti med köttfärssås och vitlöksbröd, yummie!
 
Jag vet inte vad det är med svart-vitt, men jag älskar det!
My new BFF. <3
Mark.
Och nej, tratten ska inte vara där när vulkanen har ett "utbrott", men den fick vara där ändå. ;)
Yummie.
 
Puss!

Kommentarer

Postat av: jag

Publicerad 2012-08-16 16:21:11

Du va mysiiiigt! det ser hel charmigt ut :O älskar vulkanen! bra gjort! <3

Svar: Haha, det var rätt charmigt. ;) Tack! <3
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela