fridainnz.blogg.se

Min helg:

Publicerad 2012-08-12 10:47:54 i Allmänt,

- Har varit trevlig.
- Innefattar shopping, utekväll, övernattning och en massa bil körande!
 
Igår så var jag och en tjej som var på kursen samtidigt som mig (Nina heter hon) och shoppade på en outlet som hade massa rea grejer. Jag hittade mig en jacka! En mörkgrön militär jacka, så är riktigt super mega cool med den och mina kängor. Gangsta!
De stängde tidigt dock, vid 17, så vi hann inte vara där så länge. Nina testade skor och kunde inte bestämma sig om hon ville ha de eller inte, expediten frågade, så hon sa att hon skulle fundera på det och komma tillbaka. Då säger expediten "vi stänger om 5 minuter". Jaha, där ser man!
Hon köpte skorna för de som ville veta hur det gick. De var snygga, svarta kilklackar med paljetter!
 
Sen gick vi ut. Vi var nere vid hamnen, Britomart. Var först på en bar som hette något med Lenin, den var rätt nice! Först var vi typ 7 Au pairer, men sen så var i princip alla tvungna att gå jätte tidigt för att hinna med bussar och tåg, så runt 23 var vi tre kvar, haha! Det var jag, Nina och en tjej till som jag inte minns namnet på... Förlåt tjejen!
Vi gick för att kolla runt lite och letade efter ett bra dansställe, men vi hittade bara barer igår. Får försöka vara bättre förberedda nästa gång, Phil skrev ner namnet på några bra ställen åt mig nyss. Men vi hade roligt!
Sen sov jag hos Nina för att det inte skulle kosta hur mycket som helst att ta sig hem, det var mys! Hennes "barn" är hos sin mamma på helgen, så det var hur tyst och skönt som helst imorse, otroligt haha! Jag är ju van vi att vakna cirkus 6.30-7 på morgonen här. Är inte så himla bra ljudisolering när man inte har någon dörr, hehe. Så vi sov till halv tolv, åt Nutella mackor och åkte tillbaka till outleten för att kolla resten av affärerna.
Hittade inget idag dock, eller köpte ett nagellack.
 
Har inte gjort mycket ikväll, bara chillat och umgåtts med familjen.
 
Så jag har kört till Nina två gånger, till shopping stället två gånger, och så hem två gånger. Första gången när jag skulle hem körde jag vilse, haha! Det var mörkt och regnigt och efter ett tag mäkte jag att jag var på fel väg, så körde in på en liten gata för att stanna och kolla kartan, men det var världens uppförsbacke och efter det bara massa svängar så jag fick fortsätta köra, och hamnade bara mer och mer ute i ingenstans! Tänkte flera gånger att "nu måste jag ringa Nikki snart", men visste ju inte vad jag skulle säga till henne. "Hej Nikki, jag vet inte var jag är, hur ska jag ta mig härifrån?". Hmmmm.
Men jag lyckades hitta ut alldeles själv! Skrek av lycka när jag kände igen mig igen. <3
Och idag körde jag in på samma väg. Hehe. Men då bar jag ju inte direkt vilse för jag visste ju var jag var, eller hur? Jag gjorde en u-sväng och så hittade jag hem igen.
Jag och Nikki kollade upp det idag och vi hittade vad jag gjort fel så jag ska förhoppningsvis inte göra det igen.
Det känns faktiskt bra att köra här! Det är inte så krångligt som man tror att det ska vara.
 
Har varit dålig på att foto denna helgen, men här är två bilder på mig i alla fall, min outfit igår och min nya jacka. 
Kände mig inte alls fjortis som stod och tog bilder i spegeln.
Gjorde lite halvhjärtade miner så kändes det lite bättre.
 
 
 
 

Och herrarna är i FINAL i handbollen. Så himla kul att det händer när jag inte kan se.
Hade varit bättre om de kom sist.
 
En bitter liten puss
 

Kommentarer

Postat av: jaw

Publicerad 2012-08-12 17:11:18

låter som din helg har varit hur najs som helst ju! :D å jag ellllskar jackan, ganstah!

Svar: Ja den var bra! :) Tack så himla mycket! Var på rea också, inte illa!
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela