fridainnz.blogg.se

Så kan det gå.

Publicerad 2012-08-22 09:58:18 i Allmänt,

Borde ha haft en bra dag. Vi har varit på en musik dag som Au pair link ordnade, först sjöng och dansade vi och lärde oss massa söta låtar, sen var det lunch, och sen gjorde vi egna instrument. När jag tog hand om de själv gjorde vi en koja av stolar och filtar, så det var ju egentligen en bra dag.
Men på vägen hem från musik grejen fick jag hemlängtan, har inte fått det mitt på dagen innan, bara någon gång när man liggen ensam i sängen och ska sova. 
Så det började med hemlängtan i bilen på vägen hem.
När vi väl var hemma fastnade mitt armband i min nya älskade stickade tröja så att en tråd gick upp.
Sen gick mina byxor sönder. Jag äger bara tre par byxor för tillfället. Inte kul.
 
Men nu känns det bättre igen! Det går lite upp och ner ibland, men för det mesta är allt så himla bra!
Har börjat göra upp lite planer inför helgen nu också så det känns fint! Vill göra så mycket och lära känna fler människor. Det finns massa grupper på fb, så på fredag ska jag göra något med en del Au pairer som jag aldrig träffat förut, vet inte vad vi ska göra än. På söndag ska jag, Finja, Nina och Hege ta färjan till Rangitoto och gå runt, ska bli kul! Sen på lördag vet jag inte riktigt än, ska antagligen vara med samma brudar som på söndag, kanske hyra en film och mysa lite.
Så det känns bra.
 
Sa till mig själv att jag skulle vara i sängen klockan 20 ikväll, har varit så trött idag, men vi får väl se hur det går med det... Tv:n är på, haha!
Våra coola egengjorda instrument! Trumpinnar av ihoprullade tidningar och tejp, bjäller grejer med snöre, och en maracas toarulle.
Tröjan.
Byxorna. Jag har ju långa naglar för tillfället i alla fall, alltid något!
 
Pussar!

Kommentarer

Postat av: Mormor och Morfar

Publicerad 2012-08-22 11:43:00

Hej lill Frida.
Det är så gött att kolla din blogg så att vi vet att du har det bra.
Det är nog rätt så vanligt att hemlängtan kan komma efter några veckor men det kommer att bli bättre med tiden när du kommer in i mer fasta rutiner och träffa mer kopisar.
Jag kan föreställa mig att när man kommer till ett nytt land med nya uppgifter, att dom första veckorna är det så mycket som man skall sätta sig in i så man hinner inte att tänka på så mycket annat. Var lungn allt kommer att gå bra.
Här i Idala är allt bra förutom att just nu rengnar det som fn.
Mormor är bekymrad för din tröja (ha ha)hon sa att du kan ta en synål och fästa tråden (jag fattar inte men det gör nog du) så blir tröjan som ny.
Jättemånga stora kramar från Mormor och Morfar.

Svar: Hej hej! Det kommer och går lite, kommer nog vara så hela året tror jag, men mest nu i början tror jag också.
Här regnar det också. För det mesta, haha! Men börjar bli ljusare på kvällarna här nu så det börjar bli vår lite smått, så himla skumt!
Tröjan har jag lagat genom att knuffa tråden till baksidan istället, så den syns inte, hehe..
Masssssa kramar, tack för den fina kommentaren! <3
Frida Andersson

Postat av: jaw

Publicerad 2012-08-22 11:51:15

ey gorjuuuuuuus! du äger bruden! tur att de går å använda ändå ;) hee <3

Postat av: moster Linda

Publicerad 2012-08-22 21:43:23

Hej Goa Frida! Klart man måste ha lite hemlängtan emellanåt. Det är bara bra, så du inte stannar mer än ett år på Nya Zeeland ;) för vi här hemma har ju Frida-längtan.
Tiden kommer gå så fort, fast Ida tyckte att det kändes som du varit iväg i fyra år och inte fyra veckor.
Annars är allt bra här, Rasmus och Ida började skolan idag, och det börjar verkligen kännas höst ute. Det är redan kolsvart ute och det blåser kyliga vindar. Perfekt krypa-ner-i-soffan-väder!
Och du, kan du göra så snygga instrument så kan du säkert lappa ihop både byxor och den snygga tröjan. Och naglarna växer snart ut igen...
Många långa kramar från alla oss på Ättehögen ♥

Svar: Hej! Hon är så söt, haha! Ett år kommer att gå så himla fort, men sen kommer jag hem! ;) Måste säga att det känns bra att inte börja skolan just nu, det är skönt! Här börjar det bli ljusare, och hyfsat varmt har det ju varit hela tiden, men börjar gå mot vår, så konstigt! Men regnar gör det här med, ofta..
Byxorna är jag nog för lat för, men tröjan och naglarna ska gå att ordna!
Pussssssar, tack för den söta kommentaren! <3
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela