fridainnz.blogg.se

Utgång, Auckland och Skytower

Publicerad 2012-08-19 10:43:43 i Allmänt,

Var ute igår med Nina och en annan tysk tjej som var på kursen samtidigt som oss, Finja. Var hos Nina först  så det blev inte lika dyrt som förra helgen, köpte inte en enda drink! Vi gick till tre olika ställen och kollade runt lite, vet inte om de har något bra dansställe här, det är bara barer med små dansgolv som vi har hittat hittills... Men vi hade roligt och dansade ändå! Vi tog en taxi till Nina som bor i Pt. Chevalier och sov där.
 
Idag har jag och Hege gått runt i Auckland en stund och tittat runt lite. Vi gick längst Queenstreet och sen gick vi till Skytower. De hade 15-års jubileum så man fick gå in för 15 dollar, så vi åkte upp. Var så himla fin utsikt! Tog massa bilder! Man kan gå ett helt varv runt, så man ser mycket av Auckland. Sen gick vi till en park, Albert park, som var jätte fin, träden var hur stora som helst! Men då hade det ju börjat regna såklart, så vi var inte där länge. Ska gå dit igen nån solig dag.
Nu blir det bildbomb!
 
 
Tågstationen Britomart, den är riktigt fancy faktiskt! Ska man till barerna som vi var på igår är det i princip bara att gå ut genom dörren.
 
Ominomnom! Någon slags kola frapino, inte illa!
Skytower!
Harbour bridge
Man kunde luta sig mot fönstrerna, var kul, något läskigt dock...
En liten karta så ni kan se vart vi gick. Skytower kom inte riktigt med dock, det är till vänster...
Finja till vänster, jag i mitten (daaah) och Nina till höger. Och bara juice i juice paketet.
Och med denna fina bilden tackar jag för mig, ha det bra!
 

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2012-08-19 14:54:43

vilken fantasisk utsikt.Verkar som du hittar en del i Auckland nu och har en del kompisar .roligt, saknar dig, ha det bra

Postat av: moster Linda

Publicerad 2012-08-22 21:47:53

Superhäftiga bilder och jag gillar verkligen tröjan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela