fridainnz.blogg.se

Jahaja

Publicerad 2012-12-23 01:29:32 i Allmänt,

Nu sitter jag här vid datan och har inget att göra.
Håller på med min lista över saker som ska göras innan jag åker, men det som går för tillfället är jag klar med nu. Har skrivit ut biljetter, mejlat till lite folk och bla bla bla bla.
Så nu har jag inget att göra.
 
Känns så sjukt att jag faktiskt åker härifrån snart! Auckland har ju ändå blivit som ett hem för mig, har varit här i fem månader (idag var det fem månader sen jag åkte hemifrån faktiskt). Men vet var allt finns, var vännerna bor och man har fått någon slags vardag. Så det kommer bli konstigt att lämna allting.
Kommer ju kanske inte ens komma tillbaka heller, kanske aldrig. Så då tänker man hela tiden att det här kan vara den sista gången jag är här eller där och det känns lite sorgligt.
Här är så himla vackert överallt, och kommer blir så skumt att lämna vännerna man fått här nere!
 
Samtidigt så ska det ju bli jätte roligt att börja på något nytt, det är så himla delade känslor. Och avslutar här med festival och sydön resa, så det är ju inget dåligt avslut liksom!
Känner i alla fall att allt blev till det bättre, tror att jag hade tröttnat på att vara Au pair i ett helt år, är mer lagom med ett halvt, så det är ju skönt! Inget ont som inte för något gott med sig typ.
 
Och imorgon är det julafton! Har ingen julkänsla överhuvudtaget, men julafton blir det ju ändå.
Ska göra knäck ikväll i alla fall och leta efter grejer till att göra tomtegröt, tror inte jag kommer hitta det dock, men man får ju försöka i alla fall.
Hoppas att allt jul stök blir bra så hörs vi igen.
 
Pussar och kramar!

Kommentarer

Postat av: moster Linda

Publicerad 2012-12-23 21:36:28

Frida! Det kommer bli så himla bra det här, du kommer få en fantasktisk resa!
Förstår att det är klurigt med julkänslan när det är högsommar utanför dörren, men nästa jul, då hoppas vi att det blir massor av snö!
Ha en riktigt GOD JUL!!!
Kramar från oss på Ättehögen

Svar: Ja det kommer bli jätte bra tror jag med! Och nästa år, då jävlar blir det jul firande, haha! :D
Tack så mycket, ni får också ha en underbar jul!
Kram!
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela