fridainnz.blogg.se

Pepparkakshus! :)

Publicerad 2012-12-18 01:32:16 i Allmänt,

Så här vackert blev det!
Är en bondgård typ, därav grisarna, och så är det en pepparkaks bonde som står och lurar i hörnet.
Glasyren blev lite lös, det är lite skevt och något bränt i kanterna, men det står! Hoppas att det fortsätter göra det, Linnea försökte nämligen med ett färdigt som hon köpt (importerat från Sverige tom) men det sjönk ihop på grund av luftfuktigheten och värmen, så vi håller tummarna!
 
Tack så jätte mycket Linda för pepparkaksformarna, det blev en del prinssessor, prinsar och älgar kan jag tala om! Hermione och Veronica tackar också så klart :)

Kommentarer

Postat av: moster Linda

Publicerad 2012-12-18 20:43:44

Hej! Vad fint ni har gjort, hoppas det klarar luftfuktigheten nu då!
Det var så lite så =) Tack för ditt fina julkort, Frida.

Svar: Det har klarat sig än så länge faktiskt, så jag är riktigt nöjd! Varsågod, det var så lite så det med. ;) Kramar!
Frida Andersson

Postat av: Pappa

Publicerad 2012-12-18 20:49:48

Så fint pepparkaks huset blev och det ser ut att vara bra byggt så det skall nog klara värmen och fukten.
Kramar Pappa och Mamma

Svar: Ja det har ju gjort det! Jätte bra är det, hade ju vart tråkigt om det bara rasat ihop. Massa kramar till er!
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela