fridainnz.blogg.se

Så här kan en jul i Nya Zeeland vara

Publicerad 2012-12-26 11:04:25 i Allmänt,

Min jul började med att bli väckt av en väääldigt pigg 7-åring klockan 6.00. Faktiskt väldigt mysigt, hon sprang runt och var så himla lycklig för självaste Tomten hade vart där under natten och lämnat klappar i en säck samt ätit på kakan hon lämat åt honom! Så då blev det present öppning för full fart.
Sen runt 8.30-9.00 kom mormor och morfar, då fick man börja öppna paketen under granen. Jag fick lite paket också, ett silver halsband med en kiwi från Marion och Rod, och från familjen örhängen med paua skal, en Nya Zeeland foto album och en maori tjej prydnad sak. Var jätte fint alltihop!
 
Sen efter ett tag blev det lunch; skinka, potatis, några sallader och lite mer. Till efterätt blev det glass som Veronica gjort själv, sen var det skink macka till lunch och vid 18.00 så åt vi en engelsk jul pudding, massa sprit, frukt och nötter var det i den, haha!
 
Mellan maten hann vi med att leka, prata och gå en promenad (tyvärr var det regnigt och mulet hela dagen så något strand besök blev det inte..).
Fick sett drottnigens tal med, inte illa! ;)
 
Skelett efter jul klappar, blev en del, haha.
Till och med Rudolf hade tagit en bit på sin morot!
Och så en bild på lite jul mat.
 
Hade en bra jul, men saknade den där hemma! Kanske är bra att man inte har fått någon riktig jul känsla här, kändes mest konstigt att det var jul.
 
Så imorgon lämnar jag familjen! Åker till Merle och sover där, sen blir det festivaaaaal!
Känn sorgligt att lämna de, samtidigt kul med allt annat. Har fått säga hejdå till Marion, Rod och Jeff nu, Hermione och Veronica blir det imorgon. Sorligt med avsked. Meeeen det ska bli så sjukt roligt!
 
Hoppas att ni har haft en riktigt bra jul där hemma!
Pussar och kramar

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-12-26 13:29:36

Hej Frida.
Det känns som Du har haft en bra men lite anorlunda julfirande än du är van vid, men så är det man tar seden dit man kommer.Familjen du är hos verkar ju Toppen.
Här hemma firade vi julaftonskvällen på Ättahögen,var trevligt som vanligt och med mycket god julmat.
Det är ett par saker MorMor och Jag funderat över.
Vem mer än du skall åka till festivalen och hur många är det som åker till Austalien?
Hoppas att du får sköj på festivalen och att du får en bra resa och kommer att trivas i Australien.
Här hemma är allt ok.
Jättemånga kramar från MorMor och MorFar.

Svar: Hej på er! :) Ja jag har haft en bra jul ändå, men inte alls så bra som hemma! Ja de har verkligen varit jätte bra! Mamma skickade bilder på maten, jag blev så sjukt sugen på all god svensk jul mat!
Till festivalen är vi 6 stycken, jag, Merle, Finja, Linda, Philippa och en Anna. Sen är det några till som ska dit som jag känner lite.
Till Australien sen är det bara jag och Merle, och vi och Finja åker till sydön. :)
Tack så jätte mycket! Bra att allt är bra hemma. :)
Bamse kramar till er, ha det jätte bra! <3
Frida Andersson

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-12-27 15:25:48

Vem fan är Bamse du måste presentera honom för oss. (Detta var ett Idala skämt kram fån oss Mor Far osh Mor MOr) ps Det var det bästa Jag kom på du kan räknaut vad mitt IQ ligger på hälsningar från Idala och puss på dig från Mor Far och Din underbara Mor Mor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela