fridainnz.blogg.se

Takapuna och Mission bay

Publicerad 2012-12-22 06:02:48 i Allmänt,

Här kommer bilder på mer fina stränder! :D
 
 
Takapuna som verkigen är en av mina favoriter här! Var där med Merle igår, solade och badade (vattnet är jätte varmt och alldeles uuunderbart), sen lyxade vi till det lite och tog varsin glass från Mövenpick, mmmmh.
Tidvattnet var rätt högt just denna tidpunkt, annars är stranden hur lång och bred som helst! Men det var stora vågor i alla fall, så jag och Merle lekte och hoppade i de som alla barnen.
 
Sen åkte vi och Philippa till Albany och köpte grejer till festivalen, stolar och vita trökor som det ska skrivas på!
Kvällen spenderades med Linnea och bara slappade. Och så sprang jag också *klappar mig själv på axeln*
 
Mission bay där jag var idag och spelade beach handboll för första gången! Handbolen var riktigt rolig, ska nog dit på onsdag med kankse. Är samma lag som jag spelade handboll med innan, och Merle var också med.
Mission bay är riktigt fin, men den ligger mer på öst sidan så är inte så nära mig tyvärr.
 
Så det har jag gort idag, sen åt jag och Merle indisk mat, och när jag kom hem badade jag i Murrays bay, och nu ikväll blir det glass och film mys hos Linnea, ingen dålig dag!

Peace!

Kommentarer

Postat av: Mammis o Pappis

Publicerad 2012-12-22 10:37:47

Ser helt underbart ut med sol o värme! Vilka härliga stränder! Här snöar det lite och saltbilen körde förbi för en liten stund sedan. Vad kul det verkar med beach handboll, hoppas du fintar dom ordentligt.
Kram
mamma o pappa

Svar: Ja det är faktiskt jätte skönt! Vad mysigt med snö, hoppas att ni får mer till julafton. Ja det var roligt, jobbigt att springa i sanden bara. ;) Ska nog spela på onsdag också kanske!
Massa kramar
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela