fridainnz.blogg.se

Då var det torsdag igen!

Publicerad 2012-11-29 00:08:29 i Allmänt,

Hej hej mina kära!
 
Här regnar det och är allmänt tråk väder, ungefär som hemma skulle jag tro, fast här är nog något varmare ändå.
Skulle gjort ett inlägg igår kväll meeeeeen då var internet taget av Jeff som skulle jobba, kände att det kanske gick före mitt bloggande.
 
Dagen igår var trevlig, typ, gjorde inget spektakulärt direkt. Åkte till Milford för att fixa grejer som inte blev gjort i tisdags när vi inte hittade Warehouse affären. Så Milford ligger väl typ 15 minuter bort med den långsamma bussen, och har ett litet köpcenter. Och allt blev gjort då det var finemang!
Dock så var vädret emot mig, Regnade på morgonen, sen var det uppehåll och sol när jag gick. "Nej jag behöver ingen jacka tänkte jag", eftersom när vädret innan vart så så har det stannat soligt och fint resten av dagen.
 
När jag skulle gå hem så såg det däremot ut såhär!
När jag väl var hemma efter 10 minuters promenad från busshållplatsen såg jag ut såhär (bjuder på den fina bild).
Men jag var inte bitter, för jag fick nämligen köpt det här igår:
Nu kan julen komma för jag har en choklaaaaad kalender, mmmmmh!
Vissa kalendrar här har ju choklad till den 25:e, men då var det bara Hello Kitty motiv, så jag tog en söt tomte och offrade den extra choklad biten!
 
Just nu sitter jag och gör en jul lista på spotify också, så lite jul känsla blir det, mys!
Behövde bara hacka lite lök och riva två morötter idag, och skulle gått till Linnea och ätit knäck och myst med henne men hennes ena barn var sjukt idag så det blev inte av, så jag har väldigt mycket fritid denna dag. Rätt skönt att inte göra nånting ändå.

Masssssa pussar och kramar mina älskade!
 

Kommentarer

Postat av: pappa

Publicerad 2012-11-29 20:33:53

Det finns paraply som hjälper mot regn =)
Det var en fin julkalender.

Svar: Ja jo, det ska ju följa med varje gång jag lämnar huset från och med nu! Var i princip den enda utan Disney motiv, haha. Men den är söt. Dock så har alla choklad bitar hamnat i botten? Pussar!
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela