fridainnz.blogg.se

En helg med världes bästa Linn!

Publicerad 2012-11-26 09:42:40 i Allmänt,

Har haft en helt sjukt bra helg hos en väldigt grym Linn!
 
Blev upplockad på flygplatsen av min älskade vän och hennes lilla knodd, inte fel alls! Fick till och med sett de åka förbi mig när jag stog och väntade, där är de!!! Där åker de. Haha, Linn hadeproblem med att hitta ingången till arkeringshuset. ;)
Gick för övrigt bra att flyga själv för första gången.
Bilderna ovan är från Mount Victoria, där man hade super utsikt över staden, riktigt vackert!
 
På torsdagen kom jag ju då dit, vi var hemma Linn en stund för hon jobbade, så jag fick träffat hennes söta tjejer, och sen så såg vi på Twilight med två av hennes kompisar, var kul!
På fredagen tog vi bussen in till stan och kollade på parlamentet (tror jag det är?), en fin kyrka, strosade runt i staden, och gick på något litet konst museum.
Suschi lunch blev det också! Om nom, har lärt mig att äta det nu, gott är det!
Sen på kvällen badade vi i bubbel pool och åt god mat nere i stan, inte fel alls.
På lördagen blev det pannkakor och kladdkaka till frukost, kladdkaka till förrätt så klart! Vi kollade även på film och mööös.
Sen åkte vi in till botaniska trådgården och tog oss en sväng där, jätte fint, men så himla kulligt så jag blev trött i mina stackars ben, haha.
Vi tog även en sväng i stan, en glass och gick till ännu ett museum, nämligen (spännande!);
Te papa! Wihoooo!
Vi blev hämtade av Linns kompisar och gjorde super god mat, tjötade väldigt länge och sen blev det utgång!
På söndagen var det brunch med crêpes på världens mysigaste franska café, jag hade nutella, jordgubbar och grädde, mmmmh! Sen gick vi i den lilla staden, åkte hem och gjorde lusse bullar med torkad jäst och saffrans extrakt, sen fick jag åka hem igen...
 
Inser att det bara är bilder på Linn här, haha! Japanen i mig riktigt skäms för det har inte blivit många bilder denna helg... Men bilder på Linn blev det ju i alla fall! :D
 
Pussar och kramar, hoppas att helgen där hemma har varit bra!

Kommentarer

Postat av: Linn Wollbrant

Publicerad 2012-11-26 10:36:24

hahaha, va söt jag är överallt!!

Svar: Klart du är! Tänkte på det, jag har ju inte så många bilder överhuvudtaget, så jag måste nog komma tillbaka under våren någon gång, så jag får lite bilder! ;)
Frida Andersson

Postat av: Linn Wollbrant

Publicerad 2012-11-27 10:05:43

Klart du måste komma tillbaka! Glömde ju visa dig min promenadväg och vägen upp till skolan, osv osv. 4 dagar är inte nog helt enkelt...

Svar: Nej det är ju inte det! Får komma tillbaka minst fyra dagar till tror jag! Bara vi inte behöver gå uppför så är jag nöjd, haha! ;)
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela