fridainnz.blogg.se

Första pepparkaksbaket för i år!

Publicerad 2012-11-01 07:22:46 i Allmänt,

Ja, jag har ju då alltså bakat pepparkakor idag?
Så himla skumt! Veronica sa det igår, hon letade igenom om det fanns några bra recept för jag var ensam med Hermione några timmar idag innan de kom hem, och så hittade hon ett med perpparkakor. Det är ju enkelt och kul så hon och hade ingen aning om att det är en jul grej i Sverige, haha!
Så deras recept var rätt mycket simplare än vårat, bara att röra ihop lite grejer, behöver inte stå i kylen över natten heller.
Smakade inte lika gott dock, var jätte ljusa och så var degen väldigt instabil, fick leka doktor och pussla ihop gubbarna efter att försökt flytta de till plåten rätt ofta.
Så första pepparkaksbaket i November, ute i god tid i år! Ska göra "riktiga" pepparkakor med henne i December.
 
Träffade för övrigt Linnea idag, en svensk tjej, hon bor typ tio minuter från mig, precis vid Murrays bay! Så himla perfekt, satt och snackade skit på en bänk i en och en halv timma, ska nog träffas imorgon också, inte helt fel!
 
Katt, ankor, hundar, fåglar och får/lamor?
 
Pussar

Kommentarer

Postat av: moster Linda

Publicerad 2012-11-01 15:46:03

Härligt Frida! Kul att du träffar nya vänner som bor nära.
Gulligt med får/lama-formen.
Det var mysigt att måla idag, Annika visade ditt kakfat, SÅ HIMLA FINT! Det kommer passa perfekt till din bringare. Ha det gott!

Svar: Ja det är ju smidigt med gång avstånd! ;) Jag hade så himla gärna varit med, ska bli kul om ett år då jävlar! ;) Tack så mycket, mamma visade det i Skype idag!
Ha det så himla bra!
Frida Andersson

Postat av: jaw

Publicerad 2012-11-01 20:51:56

Tusan va skummmmt! Haha du verkar vara rätt nöjd ändå raring! Ska vi skypa snart? :)<3

Svar: Ja jätte skumt! JA det klart vi ska! :D Skriv på fb så bestämmer vi ett bra datum! <3
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela