fridainnz.blogg.se

Hej hej hemskt mycket hej!

Publicerad 2012-11-09 04:50:46 i Allmänt,

Hade en bra dag igår då jag:
 
Lunchade med Linnea, här är "hennes" hus, påminner om Mumintrollen? Riktigt mysigt var det, åt köttbullar igen, haha! Något man inte kan få för mycket av.
 
Efter att jag hämtat Hermione från skolan lekte vi på studsmattan och gjorde figurer i trolldeg, hon tyckte det var roligt, jag med får jag väl erkänna. Hon var så söt, sa att jag kunde få välja vilken som helst som jag ville ha när jag åkte, till och med det stora hjärtat hon gjort så fint. Kommer bli sorgligt att åka, snyft.
 
Sen var vi på NZ got talent igen, var inte så bra denna gången dock, såg ingenting för satt bakom domarna..
 
Idag har jag skrivit mitt första CV någonsin, kanske ska söka som sten cool pilot?
Nej men jag slutar ju jobba här den 15:e December, eller nåt sånt, ska fortfarande bo här dock, men har ju ett gapp där på ungefär två veckor, hade vart skönt med jobb! Så jag ska se om det är några som behöver hjälp i julstressen.
 
Har gjort en waterfall fläta i Hermiones hår inför deras skoldisko, så himla söt var hon i en ny klänning från mormor och morfar, jätte fin! Så mysigt med skoldisko, det var inte igår. Är med 6 och 7 åringar, och föräldrarna, nutte då! Frågade om hon skulle dansa med några killar, men det skulle hon ju givetvis inte, haha!
 
Nu så ska jag snart pallra mig til Browns Bay där det blir fika på Starbucks med tre tjejer som skulle bo nära som jag inte träffat innan, sen blir det utgåååång! Wihooo!
Bilden är från Murrays bay igår, men vädret är detsamma som idag! ;) Fast det är blåare idag, mmmmh!
Imorgon är det konstmuseet med Finja och Christian, och antagligen mys hos Linnea på kvällen.
 
Pussssen!

Kommentarer

Postat av: moster Linda

Publicerad 2012-11-09 07:04:31

Härligt Frida!
Vad mysigt ni verkar ha det, visst är det kul med trolldeg!
Klart du ska bli sten-cool pilot =)
Ha en underbar helg!!!Kramar från alla oss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela