fridainnz.blogg.se

Helgen

Publicerad 2012-11-13 00:26:38 i Allmänt,

Hej hej hemskt mycket hej!
 
Har varit dålig uppdatering denna helgen, förlåt förlåt, har haft fullt upp!
Ville gjort ett inlägg igår men då var Hermione hemma så jobbade, sen på kvällen så satt Jeff vid datan (modem=<3).
 
Fredag 9/11:
Efter förra inlägget så gick jag ju till Browns bay för att fika med tre tjejor jag inte träffat innan, tyskar jajamän! Men det var riktigt trevligt, de bor i Browns bay så det är gångavstånd till de med. Och jag tog en stooooor supergod glass! Omnomnom!
 
Jordgubb, kakbitar och choklad glass, huuuur gott? Ska tillbaka dit, hehe.
Fina fina Browns bay!
Sen blev det utgång, var hos de tre killarna i deras lägenhet, gångavstånd till stan, inte fel! Kände i princip Philippa innan, och har träffat Melanie (blonda tjejen bredvid mig), men resten av gänget var goooa. Satt och spelade dricklekar (vad säger man på svenska, hahaha?) till typ 12, sen giiiiick vi,
Go utsikt från lägenheten.
Den var dock pytte liten, två små sovrum och ett litet kök med soffa, där ska de snart bo 4 stycken, haha, myyysigt.
 
Lördag 10/11:

Konstmuseet som jag hatar så himla mycket, ellerrrr? Var femte gången jag var där nu.
De har en ny utställning, började i lördags, "Who shot rock'n'roll", den var så sjukt bra!
 
Hon som gjort den var där öppningsdagen till ära, så satt och lyssnade på henne i lite över en timma, var riktigt intressant, hon pratade igenom utställningen och de bilderna hon gillade mest, brann verkligen för det och var en riktigt bra "talare", så det var inte fel alls!
Gick och fick hennes autograf med, wooooow. Fast hade inte råd med boken, så hon signerade broschyren, och så fick jag en typ post it lapp så jag skulle kunna klistra in den i boken (sa att jag ville ha den), gulligt av henne!
Några av mina favoriter, så fina! Det ägde!
 
På kvällen kollade jag och Linnea på film, åt glass och choklad, omnomnom, och satt och tjötade till typ 1. Inte fel!
 
Söndag 11/11:
Har inga bilder, men hade en bra dag! Åkte in till stan, shoppade lite, åt god indisk mat, och sen när jag kom hem gick jag en promenad med Linnea.
 
Måndag 12/11:
Hermione var ju som sagt hemma för hon var lite sjuk (är i skolan idag), så jag lekte med henne. Målade, pusslade, kollade på film och lekte "prins och prinssessa, haha! 
Veronica kom hem vid 12, så behövde inte ta hand om henne själv hela tiden, vilket var skönt.
 
Jag var prinssessa och vi gifte oss, den underbara ringen passar perfeeeekt!
Trolldegen är nu typ klar, vackert!
 
Idag är allt som vanligt med hermione i skolan, vädret var fint men nu regnar det.
Ser fram emot helgen då vi ska till Taupo!
 
Pusssssar
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: josefin

Publicerad 2012-11-13 13:43:55

Ölspel säger man ju!

Svar: Fast det är väl bara till ölspelet? ;)
Frida Andersson

Postat av: pappa

Publicerad 2012-11-13 19:52:42

Den stranden såg inte helt fel ut där hadde man gärna varit vid.
Drickspelet låter lurit men du verkar klarat av det också.
Mvh pappa

Svar: Den är inte fel alls, riktigt trevlig! Haha, japp jag överlevde det med. ;)
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela