fridainnz.blogg.se

Kvällen igårkväll och dagen idag

Publicerad 2012-11-07 07:36:34 i Allmänt,

Kladdkakan igår, mmmmmh, första kladdkakan på tre månader, det var ju rätt så gott om man säger så! Inte världens bästa bild kanske, men det ser ju gott ut ändå, haha!
Och så var det köttbullar, med potatis och lingonsylt, hur gott var inte det? Det fanns även choklad, alla rullade ju hem om man säger så.
Och så var det väldigt bra sällskap, bra kväll helt enkelt!
Fick inte lånat bilen... Så satt och väntade på buss stationen i Takapuna i 20 minuter, Finja var snäll och körde mig dit i alla fall, inte fel!
Uttråkad Frida + kamera ---> måååånga väääldigt dramatiska svartvita biler på en tom busstation.
Lekplatsen på skolan där Hermione leker varje dag efter skolan, fick tagit en väldigt snabb bild medans vi var på väg till en annan lekplats, de finns lite överallt på skolan.

Så idag har jag lämnat Hermione på skolan, fixat lite här hemma, inte gjort så mycket med andra ord, hämtat Hermione som lekte på lekplatsen. Så hände en så himla gullig grej, det var bara jag, hon och en pojke från hennes klass kvar (hans pappa satt på en bänk i närheten) och vi lekte jage ett tag (jag lekte ett tag, de väldigt länge). Sen skulle han gå, så kom han tillbaka och ville ha en kram av Hermione, som han givetvis fick. Hur gulligt?! Jag dog ju lite. Så sa han att jag fick ju inte säga något till någon, Hermione skulle hålla koll på mig, hahaha! Och så blev det en kram till, sen gick han. Nutte!

Nu ska jag snart gå och lägga mig, var hemma vid 12 igår, och släckte lampan vid 1, så är lite trött just nu. Zzzzzz.
 
Puss!

Kommentarer

Postat av: pappa

Publicerad 2012-11-07 08:50:55

Verkar blivit en bra svensk kväll med lingon till köttbullarna också.
Vilken bild på stranden man blir avis här har varit minus grader inatt sedan skall här komma in massor med regn igen.
Krammar pappa

Svar: Ja det var jätte mysigt! Haha, jag känner ändå att jag är på rätt ställe. ;) Massa kramar!
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela