fridainnz.blogg.se

Sydresan planering!

Publicerad 2012-11-20 09:38:31 i Allmänt,

Det har jag pysslat med ikväll, blev precis klar med det.
Så, vi gjorde upp en preliminär plan av vad vi vill se och försökte klämma in allt i våran tajta tidsplan, här kan ni skåda resultatet;
 

South Island Trip - Merle.Frida.Finja. -  02. Januar - 19. Januar

02. Januar (Wed):  Auckland (07.30) - Christchurch (08:55)

- hostel in chch

 03. Januar (Thu): christchurch, leaving in the afternoon

- night in kaikoura

 04. Januar (Fr): Kaikoura

- night in Kaikoura

 05. Januar (Sat): Kaikoura, leaving in the evening

- night in blenheim

 06. Januar (Sun): Blenheim/Picton. wine tour

- night in Picton

 07. Januar (Mon): Queen Charlotte track

- night Queen Charlotte Track / campside

08. Januar (Tue):

- night in Nelson

 09. Januar (Wed): Nelson/ Abel Tasman

- night somewhere in the Abel Tasman regional park

 10. Januar (Thu): Abel Tasman / Farwell Spit

 11. Januar (Fr): Farewell Spit/ Pancake Rocks at Punakaiki

- Hokitika / Franz Joseph

 12. Januar (Sat): Fox Glacier - Franz Joseph Glacier

 13. Januar (Sun): Fjordland / Southland

 14. Januar (Mon): Fjordland / Southland

 15. Januar (Tue): Milford / Te Anau

 16. Januar (Wed): Queenstown

 17. Januar (Thu): Queenstown  

 18. Januar (Fr): Queenstown

-------------------------------------------------------------

19. Januar (Sat): Queenstown - Australia and Rarotonga are calling!

 

Kopierade dirakt från Word så vet inte hur det blir på bloggen, borde ju funka fint kan man tycka. Vet inte hur intressant ni tycker att det är, står ju inte jätte mycket, haha, men ändå!

Ska bli så himla roligt!
Samtidigt har man ångest över alla pengar som kommer gå åt? Swooooosh så ligger man på minus. Får börja söka jobb till Australien snart.

Tiden går så himla fort, har inte tänkt på det innan idag men om knappt en och en halv månad så ska jag åka ifrån Auckland, och kommer antagligen inte komma tillbaka hit på ett bra tag, om ens någonsin? Och lämna alla vänner man lärt känna här, verkligen allt som är bekant. Har ju ändå bott här i typ fyra månader. Tiden går så fort! Varje helg jag har kvar är uppbokad just nu, måste ju hinna se allt!

Denna helgen är det ju Wellington (AAAAAA! Ser fram emot kladdkakan Linn, höhö!), sen är det Waitomo, Rotorua (förhoppningsvis), Taupo, Coromandel någon gång strax innan jul, och sen är det jul och festival och sen är jag på sydön. Känns konstigt.

Nu ska jag gå och lägga mig och känna mig allmänt förvirrad över att tiden går så fort, god natt!

 

Kommentarer

Postat av: jaw

Publicerad 2012-11-21 20:30:03

daaaam girl! du kommer ha så kul å vara så pank men såååå nöjd!!!

hälsa linnnsan å fiiiilma å fotta en massa, thihihihi löve ya

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela