fridainnz.blogg.se

Vanlig dag.

Publicerad 2012-11-15 07:44:09 i Allmänt,

Idag har jag kört Hermione til skolan, som vanligt.
Kommit hem och ätit frukost, som vanligt.
Gjort lite jobb, som vanligt.
Lunchat med Linnea, ganska vanligt. (Hon hade gjort smörgåstårta, hur gott var inte det? Mmmmmh.)
Hämtade Hermione, som vanligt.
Hon (vi) lekte på lekplatsen, som vanligt.
Vi åkte hem och åt lunch, som vanligt.
 
Sen så gorde vi läxor, inte vanligt.
Lekte vi på studsmattan och gjorde pussel till 18.30 när Veronica kom hem, inte vanligt det heller.
 
Jobbade lång dag idag med andra ord, men det var lugnt. Studsade på studsmattan i ungefär en halvtimme, sen började det regna och jag var gaaaanska trött och varm, haha! Sen pusslade vi lite och så kom hon hem igen.

Annars så lever mina muskler och jag kan gå som vanligt! Hallelujah! Känns mest i mina lår faktiskt, lite jobbigt att gå i trappor, hehe. Men armarna har klarat sig bra!
Ska försöka komma ut och springa imorgon också.
 
Hade ingen passande bild så här kommer en bild på lite roliga blommor som växer här och där i detta land istället. Enjoy!
 
Pussar!
 

Kommentarer

Postat av: Mor Far och Mor Mor

Publicerad 2012-11-16 18:51:12

Hej Frida det verkar som du har smält bra in i den nya familjen och har bra kontakt med Hermione låter mycket bra ( skäm bort Henne så mycket du kan)
Här hemma är allt bra vi gläds åt att det är en solig dag var tredje vecka annars regnar
det, men det är smällar man får ta. På fars dag som är en mycket viktig dag här i Sverge ( skojade bara) var våra Barn och Barnbarn hemma hos oss, var hur skoj som helst.
Vi skall fira Perra på lördag han fyller ju år, hur många år vet Jag inte, har svårt med räkningen när talen överstiger de 40.
Ha det så himla gött vi längtar efter Dig.
Massor med kramar från Mormor och Morfar.
Ps: Jag Morfar åker till Norrland på söndag och jagar Du kan väl hålla tummarna för mig så Jag får en lyckad jakt.

Svar: Hej hej! Ja det känns bra i denna familjen, och Hermione är ju så söt, så det går så bra så!
Haha, det är som det brukar vara i November med andra ord! Denna veckan har det varit dåligt väder här också, massa regn och tråk!
Klart att det är en mycket viktig dag! Låter som att den blev lyckad :) Haha, jag kan förstå det, svårt att hålla koll på åren när det är så många år! ;)
Ha det bra ni också, saknar er!
Vet inte om jag ska hålla tummarna för dig eller de stackars djuren, haha! Men jag kan väl hålla tummarna för dig för att du ber så snällt!
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela