fridainnz.blogg.se

Allt händer av en anledning?

Publicerad 2012-10-06 12:54:00 i Allmänt,

Är så himla glad just nu!
Igår var vi ute för att fira Finjas födelsedag, då pratade Philippa med mig och sa att hon visste en familj som behövde en Au pair till december, så fort som möjligt. Hon har vart där och jobbat denna veckan för att hennes familj var bortresta (eller något sånt).
Så, idag när jag var med Merle och Finja så pratade de om när de skulle åka till Australien i Januari, dock inte samtidigt, och hur de skulle lösa det. Då börjar det gå upp för mig att det kan ju jag med göra nu!!
Jag kan ju jobba hos den här familjen till december, gå på festival, åka runt på sydön och sen åka till Australien!!!!
Så jag säger det, och Merle blir jätte glad och tycker att det hade ägt! Åka längst hela östkusten, jobba under tiden och bo på hostel. Hur grymt hade inte det varit!
 
Är för tillfället helt euforisk och tänker inte på allt det krångliga, som att det är mycket krångligare än att bo i en familj och att det säkert kan vara svårt att hitta jobb, men ändå!
Det hade ägt.
Punkt.
 
Party bussen! Från vänster; Merle, Philippa, jag, Finja och Christian
Jag och födelsedagsbarnet <3
Klänningen passade ju till och med!
 
Så gårdagen var fullbokad, började med sishi i stan med Jasmin och en till svensk tjej, Linda hette hon. Sen visste vi inte vad vi skulle göra, så jag frågade om de vart på konstmuseet, vilket de inte hade vart men ville till. Hehe, fjärde gången jag är där kanske?
Sen var det hem, duscha, åka, festa!
Så söta var de, mina tyskar, ville lära sig massa svenska grejer! Philippa lärde sig typ början av helan går, ska ha svenska lektion med henne nästa gång vi ses, haha!
 
Jag sov hos Merle, idag har varit en riktig latdag med henne och Philippa!
Vi åkte till ett shoppingcenter, jag köpte bara sånt jag behövde, är stolt.
Sen var jag med Philippa, slappade på hennes rum och kollade på film. Sen kom Merle igen, vi gjorde pannkakor och kollade lite mer film, och pratade om Australien!
 
Så har haft en bra helg!
Imorgon gäller det att ordna med familjer och dylikt.
 
Puss

Kommentarer

Postat av: moster Linda

Publicerad 2012-10-06 15:46:12

Men jösses så roligt att höra! Lustigt, jag tänkte bara häromdan att Australien ligger ju nära, om det skulle va svårt att hitta en familj på Nya Zeeland. Har en kompis som vart på båda ställena, hon gillar Nya Zeeland, men älskar Australien. Det låter superbra det här!♥

Postat av: josefin wikman

Publicerad 2012-10-06 15:57:27

GÖR DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postat av: jaw

Publicerad 2012-10-07 20:55:34

TELLL ME EVERYTHING!!

Svar: OH YEEEEEEH I willlllll!
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela