fridainnz.blogg.se

Da crib

Publicerad 2012-10-16 00:11:29 i Allmänt,

Så här kan ett hus se ut om man bor vid Murrays bay i Nya Zeeland:
Jag klagar inte om man säger så, hehe.
Mitt lite spartanska rum, garderob, säng och skrivbord i princip, allt man behöver!
Nu får ni kolla noga, kan det möjligtvis vara havet som kikar fram i till vänster bland träden? Ja det är deeeeet!!!
Tog en promenad till stranden, helt okej utsikt på vägen dit.
Vet inte ens om de kallar det här strand, är väldugt mycket stenar, tror inte de brukar bada här, speciellt inte eftersom det finns sandstränder till höger och vänster och upp och ner och överallt. Men hit kommer man i alla fall efter typ fem minuters promenad, knappt det.
 
Det var det det!
Husen här är så sjukt fina. Åkte en sväng med Veronica och Hermione igår för att kolla på lite saker runt omkring, såg två stränder med lite mysiga caféer och sånt, fint var det! Tänkte inte på att ta med kameran, men lär ju hamna där igen så det är nemas problemas.
 
Första jobb dagen gick bra!
Dagarna här ser ut ungefär såhär:
07.45 kör Hermione till skolan.
08.30 hemma igen, stryker, tar undan från frukosten, förbereder lite för middagen typ skalar morötter och sånt, och tvätt om det behövs.
14.30 kör hemifrån för att hämta Hermione som slutar skolan 15.
15.30 hemma igen.
Jobb dagen slutar antingen 16.30 när Veronica kommer hem, eller som idag när Hermione har någon bak aktivitet vid 18.30, jag ska göra maten och Veronica skulle göra lite ärenden.
Måndag-Fredag
 
Så det är rätt så slappt, gillar pausen mitt på dagen, har ju gott om tid. Ska göra lasagne idag, hoppas att det blir bra och inte bränt, hehe.
Så så såg det ut igår, lekte med Hermione när hon kom hem, vi spelade spel och gick till stranden.
Och det gick bra att köra, jag hittade hem och allt. Det enda som är är att jag kör en manuell bil här... Växla med vänster har ju gått väldigt bra måste jag ju säga, men det här med dragläget är väl sådär ibland. Tänkte att det här går ju jätte bra så fick jag kärringstopp en gång efter att ha stannat vid ett rödljus. Försökte igen. Och igen. Och fjärde gången gick det hahaha! Stackarn som var efter mig.
 
De har bara modem här, tänkte göra ett inlägg igår kväll men då var det upptaget av först Jeff och sedan Veronica. Så det är väl bäst om jag gör det under pausen insåg jag.
 
Kramar!

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-10-16 08:11:36

Ser ju kalas ut!! Puss fridisen <3

Postat av: Moster Camilla

Publicerad 2012-10-16 08:15:53

Jag blir inte alls avundsjuk när jag ser alla härliga bilder, här regnar det och är sådär grått som det gärna är på hösten... =)
Otroligt skönt att det löst sig med jobb och så.
Massa kramar från oss i Lindome

Postat av: Pappa

Publicerad 2012-10-16 08:33:26

Vad fint hus och vilket läge intill havet.
Håller tummarna att det skall kännas bra med den nya familjen.
Kramar från pappa mamma

Postat av: moster Linda

Publicerad 2012-10-16 19:11:45

Ser ju helt underbart ut! Hoppas att du kommer att stor-trivas. ♥ vi på Ättehögen

Postat av: jaw

Publicerad 2012-10-16 22:42:22

fy tusan av flotttt!! :D:D:D:D nice raraste!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela