fridainnz.blogg.se

Daaaaa Familia

Publicerad 2012-10-09 11:10:22 i Allmänt,

Var då alltså hos familjen idag och pratade med de, mest mamman. Tycker att de verkar bra, gillade de. Tjejen verkade jätte söt!
Så imorgon ska jag ringa Au pair link och kolla hur allt funkar. Jobbar bara till 13 också, så det är skönt!
 
Känns konstigt just nu. Funkar allt så flyttar jag antagligen dit redan på lördag, inte alls lång tid kvar. Känns som att allt händer så plötsligt, fast jag har gått och väntat på det här i 3 veckor.
Det är ju jätte skönt att de vekrar bra och att allt löser sig, men det känns inte jätte skönt. Det känns mest jobbigt. Behöva flytta till ännu ett nytt hus med nya människor, i ett nytt område och behöva lära sig nya rutiner och regler. Känner mig inte direkt entusiastisk just nu, men det går väl över.
De hade ett piano i alla fall! Tjejen spelade, mamman kan spela och mormorn var tydligen väldigt bra. Längtar till det, haha.
 
Nej nu ska jag sova, vi höres.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-10-09 11:57:42

Det låter toppen, men förstår att det även känns konstigt för nu går det fort! Du ska se att detta blir helt perfekt! Lycka till spark och massor med kramar från mamma

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-10-09 15:24:42

Det blir jättebra!! ju krångligare allt är, desto mer erfarenhet får du..fortsätt att vara positiv...det vinner du på:) kram Madde

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-10 18:51:08

Heja Frida.

Kämpa på, du skall se att det blir jättebra med din nya Familj.Idag har vi haft en kanondag solsken hela dagen det har vi intte haft på jättelänge.
Lycka till och jättemånga kramar från Mormor och Morfar.

Postat av: Evelina

Publicerad 2012-10-12 16:00:27

Så härligt att läsa! Är glad för din skull :)

Svar: Tack Evelina! :)
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela