fridainnz.blogg.se

Flygning + Waiheke

Publicerad 2012-10-29 00:10:27 i Allmänt,

Hej igen!

Har haft en riktigt bra helg med sol, bad och flygning!
Började i lördags med att gå up tiiiiiidigt för att åka till platsen där alla flygplanen var, sähär såg vårat ut:
Så vi var fyra personer i detta lilla plan, jag, Finja, hennes tolv åriga "barn" Declan och Christian.
Det var så himla fräckt att se allting från luften!
Vi flög över stränderna i väst, Piha, Bethells och Karekare, över staden och runt Skytower, längst med kusten i norr, och sen var det tillbaka till flygplatsen. Det hela tog ungefär en timma, var cooooolt!
Hade på oss hörlurar/ hörselskydd med mikrofon, såg riktigt proffsiga ut, hehe.

Sen åkte vi till Devonport för att ta färjan till Waiheke, tog bara en halvtimma så det är inte långt bort. Var jag, Finja CHristian och en annan tysk som heter Klara, hon var med till Tauranga också.
Där ligger det, den är faktkst rätt så stor!
Så när vi kom dit så gick vi till en liten marknad, fanns en sjukt fin väska där men det var för dyr, snyft.. Haha, sen åkte vi till vårt hostel, checkade in och lade oss på stranden, för det var sooooool och jätte fint väder!
Så vi låg och sola (jag somnade..) och badade, sen åkte jag och Finja och handlade, efter det gjorde vi pasta sallad med virlöksbröd och drack vin, inte helt fel! Och så hade vi glass till efterrätt, så himla bra var det! Så vi bara var på vårt hostel och tog det riktigt lungt, delade rum med fyra andra tyskar, så runt 11-12 tiden på natten så gick vi och två av tyskarna och badade, haha, var roligt!
Sen på söndagen hyrde jag, Finja och Christian cyklar och tog oss runt ön lite, kollade på några stränder. Cyklarna sög, men det var fint ändå.
Kändes verkligen som att man var på semester där, så himla lungt ställe, hände inte direkt jätt emycket där, haha. Och så var det så himla vackert!
Sen blev det färjan hem, var så sjukt trötta på vägen hem, haha. Så det var skönt att komma hem igen.

Denna stranden låg typ 3 minuter från vårt hostel, så himla ÄGIIIGT!
Vi cyklade från Matiatia där färjan kom, till Oneroa som var en liten "stad" (by, några mysiga affärer), sen till Plm beach (uppförsbacke hej!), till Surfdale, Blackpool och sen till Matiatia igen. Vi bodde mer åt vänster, syns inte här, men Onetangi hette det i alla fall.

Så var en toppen helg, hoppas att ni har det bra där hemma!

Postat av: Mormor

Publicerad 2012-10-29 22:23:33

Hej lilla Frida allt är bra här hemma men man blir lite eller mycket avundsjuk på det vädret ni har vi hade 2 dagar med ganska bra väder med ca 6- men vi fick i alla fall se solen det har vi inte varit borskämda med i höst men sedan har det bara rengat men hårdingar som vi är så klagar vi inte det går det också barn barnen har höstlov så Rasmus och Ida har sovit över hos oss så vi har alltid något att gldjas åt. Det är så himla kul att läsa det du skriver det första Mormor gör när hon stigit upp är att öppna datan och kollar din blogg för att se hur du har det.
Jättekramar från oss ha det så himla bra.

Svar: Hej älskade mormor (och morfar)! Det känns så otroligt konstigt att det är November på torsdag och här är sol? Haha, såg bilder på alla fina höst löven på en väns blogg, såg riktigt mysigt ut faktiskt! Känns konstigt att alla har höstlov nu...
Det är så himla kul att skriva när ni kommenterar så mycket!
Massa kramar och pussar <3
Frida Andersson

Postat av: Mormor

Publicerad 2012-10-29 22:23:34

Jättekramar från oss ha det så himla bra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.