fridainnz.blogg.se

Gådagen

Publicerad 2012-10-31 22:43:43 i Allmänt,

Hej hopp!
Fick inte gjort något inlägg igår, så det tar vi nu istället.
 
Happy Halloween i efterskott!
Känns så himla konstigt med Halloween när det är soligt och ljust, helt fel stämning?
Såg några barn som gick "bus eller godis", men inte många, verkar inte vara så stort här, ser inga pumpor eller någonting sånt. Hermione gjorde det inte, de brukar inte fira det här. Minns när jag gjorde det för tusen år sedan, man fick ju ihop så sjukt mycket godis? Omnomnom. Hade ju vart perfekta ursäkten om Hermione gick, jag hade ju kunnat ha en liten påse med då, hade vart perfekt!
 
Igår så träffade jag en tysk som också bor här i norr, Anne hette hon (och heter antagligen fortfarande). Gjorde ett inlägg i en av facebook grupperna och skrev att jag nyss flyttat hit, och hux flux så ska man träffa tusen människor, haha! Så hon svarade på det, vi träffades igår vid Takapuna. Hon var trevlig!
Världen är ju ganska liten ändå, visar sig att hon också ska till Taupo samma helg som mig (helgen den 17:e November), har köpt ett fallskärms erbjudande samma som Finja och Christian ska göra där, och sen träffar jag henne på kvällen med?
Philippa sa att hon skulle på en "Couch surfing" träff och hade vart där två gånger innan, så jag hängde på. Detta var på en bar inne i stan, couch surfing innebär att man får bo gratis hos någon, ofta får man städa eller göra något annat litet om jag förstod det hela rätt. Så någon lånar ut sov plats till främlingar, och dessa främlingar sover hos främlingar och reser runt på detta sätt. Hahahahaha, Google is your friend, kolla upp det om ni inte gillar min grymma förklaring!
Men där var allt möjligt folk, inte bara au pairer och tyskar, så det var trevligt. Och man fick en gratis drink, mohaha! Fast jag tog bara en Cola...
Och så träffade jag ju Anne där igen!
 
Snart så ska jag träffa en svensk som bor gång avstånd från mig, ska bli kul! Linnea heter hon, hade vart så grymt att träffa någon som man bara kan gå till när man vill!
 
Det var allt. Återkommer ikväll. Kanske. Förhoppningsvis. Möjligtvis.
Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela