fridainnz.blogg.se

Mysig dag!

Publicerad 2012-10-26 09:45:12 i Allmänt,

Goder afton!
 
Idag har varit en bra dag.
På denna bra dagen hände det här:
Jag gick upp tidigt trots min lediga morgon, strök en sväng.
Efter det så tog jag den tio minuter sena bussen till Auckland city.
Där träffade jag Jasmin.
Vi hade det mysigt och gorde inget speciellt.
Sen åkte jag tillbaka med bussen som var tio minuter sen igen.
Väl hemma igen förberedde jag pizza och gjorde något mer som jag glömt.
Sen åkte jag och hämtade Hermione.
Hon lekte på lekplatsen i en timma innan vi åkte hem.
Sen bakade vi och åt pizza. 
Nu har jag en lugn kväll.
Imorgon ska jag flyga flyplan över Auckland som Christian ska köra!
Han är nyutbildad pilot.
Imorgon ska jag även till Waiheke island. 
Ska sova över där på ett hostel.
Kommer hem på söndag.
 
Här är kakan:
 
Jag önskar eder alla en trevlig helg!

Kommentarer

Postat av: moster Linda

Publicerad 2012-10-27 08:37:36

Låter mysigt och kakan såg ju hur god ut som helst!
Martin undrar om du får provköra planet? Då får du inte glömma att sätta på övningskörnings-skylten, tycker jag. Ha en riktigt rolig helg! Kramar!

Svar: Ja den var riktigt god! Nej provkört fick jag inte göra, haha! Jag satt där bak tyvärr, men Finja satt fram och hon testade en kort stund, verkade faktiskt rätt svårt, blev något vingligt och svajigt när hon började köra, haha!
Frida Andersson

Postat av: Pappa

Publicerad 2012-10-27 12:52:02

Det låter som roliga dagar och vad kul att få se saker från ett flygplan.
Såg ut att vara en väldigt god kaka ni har bakat så man saknar dina bakverk här hemma.Verkar vara en rolig tjej att ta hand om.
kramar pappa

Svar: Hon är jätte söt, så det är roligt! När jag kommer hem ska jag baka en massa!
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela