fridainnz.blogg.se

Nervös? Ja tack.

Publicerad 2012-10-09 01:35:02 i Allmänt,

Ska träffa familjen ikväll, de som bor i norr som Philippa hade varit hos en vecka. Börjar bli nervös nu. Har kollat upp vägen och skrivit upp lite frågor, får se hur det blir, hoppas hoppas hoppas att det funkar och att allt löser sig så man inte behöver tänka på detta längre. Sen kan jag ta Australien och alla planer på det efteråt, i lugn och ro. Ångrar jag mig (skulle inte tro det) så kan jag ju alltid söka en ny familj och jobba här ett halvår till.
En sak i taget bara.
 
Här har jag gjort en liten fin karta till er! De gula pilarna är där jag bor för tillfället och förhoppningsvis kommer att bo. Precis vid havet bor de, vid massa stränder!
Den röda cirkeln är Nortcote, där bor Philippa och Merle bor, Finja bor typ 5 minuter därifrån.
 
Igår kom Hege hit och vi bakade och kollade på film, Australia, haha, och satt och pratade skit.
Skulle göra dessa cupcakes, såhär blev resultatet;
Nästan lika fina?
Pffffffffff HAHAHAHA!
Papperformar utan en muffinsplåt --> utsmetade platta muffinsar. Med lös glasyr. Utan färska jordgubbar. Hahaha!
 
Pratade med Nikki igår förresten, hon sa att Au pair link sagt till henne att inte säga något till mig innan, jag blir så sjukt trött på de?!
De suger.
 
Okej, pussar och kramar, hoppas att allt är bra hemma!
Önska mig lycka till!

Kommentarer

Postat av: moster Linda

Publicerad 2012-10-09 07:46:02

LYCKA TILL!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela