fridainnz.blogg.se

Ny familj förhoppningsvis

Publicerad 2012-10-07 06:36:07 i Allmänt,

Pratade precis med Veronica, henne som Philippa berättade om. Ska åka och träffa henne och familjen på tisdag redan! Var i princip allt vi pratade om på telefonen, var inte ett långt samtal. Hon frågade hur situationen var, jag sa att jag är anställd här till nästa onsdag och vill börja jobba så snart som möjligt, sen frågade hon om jag kunde komma och träfffa de, och så hux flux hade vi bestämt tisdag och sen var det tack och hej, ses snart! Haha, lite roligt samtal!
Ringde henne först och spelade in ett meddelande till hennes telefonsvarare, sen skickade jag ett mejl, sen pratade vi nyss.
 
Har också gjort en profil på Au pair world idag, så jag kan komma igång där med, men hoppas verkligen på denna familjen! De bor i norr som alla mina älsklingar, en bit ifrån bara, typ 15 minuter tror jag, men det är ju en klar förbättring från nu. Om jag fattade allt rätt från Philippa så har de en dotter på 7 år (tror jag), är ju rätt skönt att hon har vart där och gillar de, känns bra!
 
Så nu håller vi tummarna till på tisdag, och ska skriva ner frågor till de. Hade vart så skönt om det hade funkat och allt hade gått bra. Och hoppas på att det inte kostar allt för mycket att gå ur Au pair link, får nog svar på det från Danielle imorgon, vet inte om jag kommer vilja öppna mejlet... 
 
Hörs snart igen antagligen!
 

Kommentarer

Postat av: moster Linda

Publicerad 2012-10-07 08:55:19

Håller alla tummar vi har!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela