fridainnz.blogg.se

Packat och klart!

Publicerad 2012-10-13 12:03:47 i Allmänt,

Då är allt som kan nerpackat i resväskan, plus min nya träningsväska. Och lite grejer i min vanliga väska, hehe. Får se hur många väskor det blir när jag är påväg hem. ;)
 
Känns ingenting just nu, är varken glad eller ledsen över att åka. Ska jag vara helt ärlig så är det enda jag egentligen längtar till pianot. Men det kommer bli bra, det är så många tjejer som är lediga mitt på dagen också så det kommer bli kul!
Ska komma igång med gymmet, spara pengar och kaaanske börja godis/kak-löfte. Förhoppningsvis.
Så det är ju lite som nyår det här, med massa fina löften och en nystart! Tredje gången gillt.
Ska antagligen träffa Merle i veckan också bara för att prata, planera och drömma om Australien, aaaaaaah!
 
Hade en riktigt bra kväll igår, tiden gick så himla fort och jag blev aldrig trött.
Så jag och Anna sov hos Philippa, imorse åt vi frukost och kollade på TV, kollade på mer TV för regnet vräkte ner och det blåste så mycket så man knappt hörde vad de sa i dumburken. Sen blev det bättre och vi begav oss till centrum där det är "Indien festival" för tillfället. Så de hade massa mat, dans uppträdanden, och lite allt möjligt annat. Var mysigt, älskar alla kläder med fina mönster och glada färger, och smyckena!
Har börjat gilla indisk mat mer och mer här, har i princip aldrig ätit på en indisk restaurang hemma i Sverige, men det är så gott! Fast jag gillar ju inte stark mat, så hälften av alla maträtter försvinner ju, men resten är gott! ;) Naan bröd måste ju vara det bästa som finns.
 
Gänget från igår, jag och tyskarna återigen! Nina, Philippa, Anna, jag och Merle. :)
Man måste ju bara älska killarnas kläder med en typ kjol på magen? Haha!
 
Har vart en bra slapp dag.
Nu ska jag krypa ner i min värme-filt mysiga säng för sista gången och kolla på film.
Imorgon blir det bilder på nya huset!
 
Pussar

Kommentarer

Postat av: Mormor och Morfar

Publicerad 2012-10-13 14:30:44

Lycka till Frida med din nya familj.
Kramar från Mormor och Morfar.

Postat av: Clara

Publicerad 2012-10-13 17:27:47

Saknar dig Frida! Kram till dig! <3

Svar: Saknar dig också gumman! Pussar <3
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela