fridainnz.blogg.se

Resan norrut!

Publicerad 2012-10-23 08:54:41 i Allmänt,

Hej igen, det var inte igår.
Mer en vecka sen, börjar med att be om ursäkt för det dåliga bloggandet!
Hade en okej vecka, fick sån sjuk hemlängtan bara! Är så konstigt med pauserna mitt på dagen, visste inte vad jag skulle göra så gick mest runt hemma själv och var deppig. Så var det väl antagligen allt med att vara i ett helt nytt husigen och att behöva lära sig nya rutiner och regler. Men det blir nog bättre, är ju bra så länge som jag gör något liksom, var ingen fara i helgen.
 
Så, i helgen har vi rest! Var röd dag igår så hade en extra dag ledigt. I fredags kväll var jag med Merle och Philippa, åt pannkakor och kollade på "Crazy stupid love", riktigt bra film för övrigt! Så var en riktigt mysig kväll, sen sov jag hos Merle.
 
Såhär såg resan ut ungefär! En liten lagom rutt på över 700 km.
 
Klockan ringde 5 på lördag morgonen, inte alls jobbigt att gå upp då... Sen åkte vi bil, och åkte bil och åkte bil. Åt frukost vid nio på en strand som heter Baylys beach, var fin, stannade sen vid Waipoua Kauri Forest, en skog med giganstiska kauri träd,  och 90 miles beach. Sen på eftermiddagen kom vi fram till Cape Reigna som är det nordligaste stället på hela Nya Zeeland. Sen åkte vi till ett ställe där det var öken/ stora sanddyner, solen gick ner och vi åkte tillbaka till 90 miles beach där vårt hostel var.
 
Baylys beach.
Ett fint ställe.
90 miles beach.
Cape Reigna.
Öken (typ)!
 
På söndagen åkte vi mot Bay of Islands, där planen var att åka en båttur då man också kunde simma med definer. Detta blev dock inte av för att vädret var så himla dåligt... Så vi åkte till Russel istället och gick runt där, och gick runt i Paihia som var där vi bodde. På vägen dit stannade vi också på en choklad fabrik, var inte så stor men man fick gratis prover, omnom! Tog det bara lugnt på kvällen.
 
Lite utsikt från en kulle på Russel, inte världens bästa kort kanske.
Den äldsta puben i Nya Zeeland, det kan ju vara lite kul tänker man, så är den från 1976?! Hahahaha! Tydligen den älsta lagliga eller något i den stilen.
Polisen har fullt upp i Russel.

Igår så red vi i typ 5,5 timma, inklusive lunch paus. Blev något besvikna på det, vi baar skrittade hela tiden och fanns inte ens mycket att kolla på... fick bara väldigt ont i rumpen.
Sen åkte vi hemmåt!
 
Jag fick den fina indian-hästen, wihoo! 
 
Det var helgen väldigt kort, var helt okej, inga riktiga "wow-ställen", men kul ändå!
 
Hoppas att allt är bra där hemma!
Pussar
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-10-23 09:10:49

Härligt att du är tillbaka på bloggen! Du har varit saknad! Härliga bilder, förstår att man får ont i rumpan efter en hel dag till häst!
Kram
mamma

Svar: I'm back! Bättre sent än aldrig antar jag. ;) Kramar!
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela