fridainnz.blogg.se

Sooool!

Publicerad 2012-10-30 08:04:01 i Allmänt,

Hej hopp!
Allt är bra här på andra sidan jorden.
Gick ner till havet för att ta mig ett dopp innan idag under pausen, vattnet var kallt men det var så otroligt skönt! Låg och stekte en liten stund i solen också, inte helt fel! Känns så sjukt att det är November på torsdag? Stämmer ju inte någonstans...
Idag har jag varit effektiv! Körde Hermione till skolan, gjorde ett berg med tvätt, bakade bröd, badade och solade, och så har jag BOKAT FLYGBILJETTER TILL LIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIINN! Aaaaaaah! Så himla sjukt cp underbart! Ska bli så roligt! :D Det äger!
 
Annars så hade gick Hermione till ett "Halloween party" idag på Brownies, hon var häxa med mantel, häxhatt, handskar med superlånga gröna glittrande "naglar" och stora löständer, hon såg ju inte klok ut, men söt, hahaha! Får tyvärr inte lägga upp bilder på henne heller, så ni får se när jag kommer hem.
 
Och jag har gjort svenska köttbullar! Dock utan riktigt rätt kryddor och lingonsylt, men det smakade gott ändå, och familjen gillade det.
 
Har fått kontakt med några andra au pairer som bor här i närheten också, så jag har lunch möten lite här och där just nu, haha! Hade vart så kul att lära känna någon med gångavstånd, speciellt nu när jag inte har bil.
 
Här kommer en bild från stranden jag var på (Rothesay bay, typ 10 minuter gångavstånd, den närmaste riktiga stranden);
Mmmmmmh!
 
Massa kramar och pussar och kärlek och regnbågar och kakor till er allihop!
Peace

Kommentarer

Postat av: Linn Wollbrant

Publicerad 2012-10-30 09:58:07

Din jävla gotting!!
SÅ GALET BRA ATT DU SKA KOMMA TILL MIG <3<3

Svar: JAG VET DET ÄR SÅ SJUKT BRA! <3
Frida Andersson

Postat av: jaw

Publicerad 2012-10-30 17:10:55

fan va sjukt att det är typ "sommmar väder hos er" känns så fel xD hahah myss mys att du ska åka till linnnsan!det kommer bli fantastikgt :DD:D:D missss ya darling :*

Svar: Jag vet det är så himla konstigt? Det är ju November liksom.. Men ser ändå rätt mysigt ut med höst löven där hemma! :) Miss you too! <3
Frida Andersson

Postat av: moster Linda

Publicerad 2012-10-31 08:07:53

Hej! Det låter så härligt att sola och bada. känns ganska långt bort här in Sweden. Fast jag gillar hösten också, speciellt igår när solen sken och det bara regnade liite på morgonen. Men den stranden du har tio minuter bort ser riktigt häftig ut! Är det bara du som vågar bada , det ser så folktomt ut?
Vad roligt att du ska hälsa på Linn, när åker du dit?
Ha det gott, imorrn är det november!, och vi ska åka till "målar-Annika", blir tomt utan familjen Andersson vid bordet.Kramar

Svar: Hej hej! Det känns så himla konstigt för mig med, haha! Tycker också om hösten, löven är så himla vackra och man kan mysa med en brasa och filt! :) Ja det var bara jag som vågade bada, gick runt lite folk som rastade hundarna, de hade ju minst shorts och t-shirt på sig, vissa långärmat?
Jag åker dit den 22 November, på en torsdag, och kommer hem på söndagen den 25e. Fick ledigt havlva torsdagen och hela fredagen! :D
Gud vad mysigt det låter! Längtar tills nästa år, då ska jag med igen!
Pussar
Frida Andersson

Postat av: monster Linda

Publicerad 2012-10-31 19:31:17

Happy halloween! Nej, det blir försent va? Jaja, happy halloween i efterskott då.

Svar: Haha, tack detsamma!
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela