fridainnz.blogg.se

Tauranga/ Mount Maunganui

Publicerad 2012-10-01 09:49:33 i Allmänt,

Så här har min helg vart:
 

Helt okej med andra ord!
 
Bryr mig inte om vädret så himla mycket, men har längtat efter sommaren så himla mycket, och så var det verkligen sommarväder i Tauranga! Hade ju inte med mig några shorts såklart, bara mina cykelbyxor som jag hade tänkt sova i, men hade på mig de ändå, väääldigt snyggt!
Vi blev 9 personer, jag, en engelsman och massa tyskar. Kände bara Finja och Merle sen innan, men det var jätte kul!
 
Vi var fem som åkte hemifrån runt 8 på lördag morgonen, tog väl 2,5-3 timmar att komma fram. När vi väl hade checkat in så lånade vi cyklarna från vandrarhemmet och tog en cykeltur runt en sjö. Var ju bara det att det var så lågt vatten att det inte var någon sjö.. Men men! 
Resten av gruppen kom vid 16 då hade vi handlat till middag och frukost, sen gick vi uppför Mount Maunganui (hatar namnen här, så himla jobbigt att stava!). Det var solnedgång när vi kom upp till toppen, så sjukt vackert!
Efter det gjorde vi mat, och sen var det utgång och massa dans!
 
Två snygga b-rudar i grymma hjälmar!
En ler-sjö.
Tauranga på vägen upp till Mount Maunganui.
Solnedgången, var så vackert med dimman vid bergen! Blir aldrig lika fint på kort dock.
 
På söndagen började vi med att gå en tur och kolla på några vatten fall mitt ute i ingenstans, var fint.
Sen så åkte vi till STRAAAAANDEN! Jag har badat för första gången i Nya Zealand! Kallt var det, men stannade med Finja och lekte i vågorna i säkert 20 minuter ändå, var så himla underbart med solen och stranden och allting! Surfare fanns det ju med såklart.
På kvällen åkte vi lite kajak. Satt en och en i små plast kajaker, vet inte riktigt vad de kallas.
Vi åkte hem efter att ha ätit, var väl hemma vid 9 tror jag.
 
Lite vattenfall.
STRANDEEEEEN!
Har haft en himla bra helg!
Trodde att jag skulle ha träningsvärk idag efter cykling, gå uppför berg, dansa, gå ännu mer vid vattenfallen och paddla, stackars min kropp! Men det har vart okej, gick till och med ut och joggade idag.
 
Idag har varit helt okej, har så sjukt svårt at gå upp ur sängen på morgonen bara, motivationen är inte på topp. Ska ställa klockan så jag kan snooza i typ en timme, det kan ju hjälpa.
Läste ut Hungerspelen igår också, kan ju hjälpa mot tröttheten att inte ha något att läsa till tolv på kvällarna, hehe. Hur som helst så var den jätte bra!
 
Hoppas att allt är bra där hemma! Pussar <3
 

Kommentarer

Postat av: josefin wikman

Publicerad 2012-10-01 10:19:48

ah fy tusan vad nice det där ser ut!

Postat av: Josefine

Publicerad 2012-10-01 13:21:44

Jag hade kunnat tänka mig några utav dom där surfarna!!

Svar: Jag kan skicka hem några till dig i sommar. ;)
Frida Andersson

Postat av: pappa

Publicerad 2012-10-01 17:31:56

Vilka fina bilder, såg härligt ut att bada! Här bara regnar och blåser.
Vad bra tyska du kommer att kunna när du kommer hem. Mamma tyckte också om bilden med surfarna, inga fler såna kort :)
Kram pappa

Svar: Jag kommer prata bättre tyska än engelska. ;) Haha, nej men de här är riktigt bra på att prata engelska hela tiden när man är med de, så det är bra. Förstår ändå oftast vad de pratar om även om de pratar tyska, men man får koncentrera sig. ;) Haha, fler ska det bli!! Det är tre emot en än så länge. ;)
Massa kramar <3
Frida Andersson

Postat av: moster Linda

Publicerad 2012-10-02 07:57:15

Jag tyckte också om bilden med surfarna, fler såna kort ;)
Låter som om du haft en riktigt härlig helg! Jättefina kort, som vanligt. Ha det gott, kramar från oss.

Svar: Haha, ska bli maaaassa surfar bilder! ;) Ja det var en riktigt bra helg!
Massa pussar <3
Frida Andersson

Postat av: jaw

Publicerad 2012-10-02 12:07:58

fy fan va underbart!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela