fridainnz.blogg.se

Här kommer bomben!

Publicerad 2012-09-18 11:31:50 i Allmänt,

Nu jävlar blir det blogginlägg!
Har ju inte vart här på ett bra tag nu. Var dålig uppdatering under flytt-veckan, tänkte att det skulle bli bättre när vi flyttat! Men sen så blev det ju inte riktigt så eftersom internet inte ville dyka upp. Men nu är det äntligen här igen!!! 
Var dålig på att svara på kommentarerna också, ville bara tacka för alla fina kommenatrer från hemlängtan inlägget! Ni är så himla fina <3
Tycker att det är så roligt att ni kommenterar så mycket som ni gör!
 
Det här har jag gjort sen senast: 
 
 
Lördag: Flyttade. Tog hand om gossebarnen hemma hos Nikkis mamma, åkte till nya huset runt 17, sen var vi äntligen här! Nikki och Phil gjorde iordning så mycket som möjligt innan vi kom.
Söndag: Skulle ha åkt till Cornwell park, men det blev inte så, så stannade bara hemma och tog det lugnt i det nya huset. Var skönt efter en så lång jobbvecka.
Måndag: Började jobba igen. Efter jobbet gick jag och Hege till ett gym som ligger här, Jetts 24. Är det billigaste alternativet, är bara ett gym, inga omklädningsrum eller så, fanns 2 toaletter med dusch. Jag ska kolla in ett gym till som ska finnas i närheten tänkte jag,
Tisdag: Jobbade. Tog det lugnt på kvällen. Blev besviken när inte internet dök upp.
Onsdag: Efter jobbet åkte jag och mötte Merle och Finja för att prata om sydön resan som vi ska göra i Januari. Ska boka flyg och hyra bil imorgon förhoppningsvis.
Torsdag: Jobbade, gjorde inget särskilt på kvällen förutom att längta till morgondagen fööööööör DÅ KOM LINN TILL MIG!!!
 
Nu kommer Linn helgen, med bilder!
 
Fredag: Hämtade henne vid 9 på flygplatsen, efter att ha varit i huset tog vi bil in till Auckland, gick runt på stan bara. Är ju inte direkt så himla mycket att se, men det ägde! Satte oss i Albert park och åt thai mat (och chocklad). På kvällen åkte vi till norr, var lite förfest hos Merle som hade fyllt år. Sen gick vi ut, hamnade på bästa stället hittills, Globe hette det. Fanns dansgolv och allt!
 

Jag bjuder på denna bild. Hade fått himla fina tutor på förfesten! Min gick tyvärr sönder... Det är jag, Linn, en tjej som heter Filippa som Merle känner och Finja.
We're sexy and we kow it

Lördag: Vi åkte in till Auckland Art Gallery, var kul att vara där med min konstmuseum kompis! Det är riktigt fint här faktiskt. 
På kvällen åkte vi till Nina, hon hade spa-kväll/middag/sak. Var vi och 6 tyskar, som pratade tyska? Så vi förstod inet så mycket. Så det var ju mindre lyckat, man undrar ju lite hur de tänker? Men Finja var också där, och Anna (as skön tjej), och så hade vi ju varann! Var inte där så länge, de badade ute bad sen, så vi åkte hem och myste och kollade film iställlet, fett värt!
Finns inga bilder från denna dag förutom på tavlor (Skäms Linn).
 
Söndag: Gick till Auckland muséet. Det var jätte fint, hann bara gå igenom en våning dock. Åkte in till stan för att träffa Elin och Karin, två svenska tjejer som Linn träffade på sin "Orientation course", jätte sköna! Vi åt indiskt och begav oss sen till Mission bay där vi köpte glass, omnom! Sen åkte vi till Mount Eden och kollade utsikten över Auckland. 
På kvällen gjorde vi egen pizza och drack vin, satt och pratade läääääänge. <3
 
 
Måndag: Vi åkte till Piha och Karekare som är två stränder på väst kusten, var mys! Fick fint väder till och med! Sen åt vi på Subway, hamnade i Cornwell park och One tree hill en liten stund, tog en sista fika och sen lämnade jag Linn på flygplatsen...
Kändes så otroligt sorgligt och ensamt att köra hem helt själv!
 

Utsikt från Lion rock på Piha.

Tack för en super fin helg! <3
 
Så min helg har ägt, ser fram emot om ungefär 6 veckor då jag ska till henne! <3
 
Idag: Idag har jag i princip varit ledig hela dagen. Nikki meddelade mig imorse att jag skulle få en paus mellan 9.30 till 13 för hon och barnen skulle träffa några vänner, sen slutade det med att de var hemma vid 15.30. Ska jag vara ärlig så var ju inte det helt fel, skönt att vara ledig! Var på botaniska trädgården, var så himla fint! Ska börja springa där är planen.
Och nu ikväll har jag suttit vid datan ungefär sen jag slutade.
För jag har INTERNEEEEEET!
 
Nu ska jag sova, vi hörs igen imorgon! Mahahaha, sjukt nöjd är jag!
 
 

Kommentarer

Postat av: moster Linda

Publicerad 2012-09-18 19:56:50

Det var en härlig bomb!

Postat av: Mormor och Morfar

Publicerad 2012-09-18 22:25:33

Åh vad skönt att höra av dig igen MorMor har varit så orolig när vi inte har hört av dig på länge. Åskan slog ut våran data så vi har varit utan den ett tag då skall du veta att Mormor kollar på din blogg det första hon gör på morgonen. Roligt att flytten gått bra och att du träffat din kompis Linn och som du beskriver henne så är hon en toppen tjej. Vad du beskiver om dina matvanor med allt godis du smaskar i dig så skall det bli roligt att se dig om ett år. (ha-Ha ) ( morfars kommentar) Jätte många stooora kramar från Mormor och din gamla Morfar ha det så himla gött.





Svar: Jag kommer rulla ner från flygplanet! :D
Frida Andersson

Postat av: jaw

Publicerad 2012-09-20 15:31:07

ÅÅÅÅÅÅÅH RARINGAR! shit av jag saknar er! tur att ni har varannnn ;) det verkar som om ni hade en helt kalas bra helg med massa festligheter! åååååå så mysigt! PUSSSELIPUSSSELIPUSSS

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela