fridainnz.blogg.se

Hemlängtan..

Publicerad 2012-09-01 12:22:48 i Allmänt,

Har haft en sån himla hemlängtan ikväll och igår kväll innan jag åkte till Spookers, hade stannat hemma om jag inte skulle plockat upp den andra tjejen. Hade ju jätte kul när vi väl kom dit och tänkte inte på det då, så det var ju bra att jag hade någon att hämta...
Har suttit och pratat med Nikki i ungefär 1,5 timma, började prata om hemlängtan och sen har vi bara pratat om allt möjligt. Är så himla glad över att jag kom till den här familjen, det känns bättre efter att ha pratat med henne!
Man har ju inte hunnit lära känna någon kompis bra här än, jag har ju vänner men det är inte riktigt någon som är så nära. Har ju "bara" varit här i fem veckor så det är kanske inte så konstigt.
 
Dagen idag blev skum, vi åkte efter de andra tjejerna som åkte till Goat island, kändes lite omotiverat att åka långt när man bara var två stycken. Både jag och Nina var trötta, när vi kört i ungefär en timme så sa GPS:en att vi hade en timme kvar, skulle vart där vid tre tiden, så vi struntade i det och stannade på några stränder på vägen istället. Merle sa att det inte var värt det ändå, de åkte ju dit, det var kallt och blåsigt, får åka tillbaka dit i sommar istället. Så vi vände och stannade på typ tre ställen. Var så sega båda av oss, jag stannade bilen, vi satt kvar och kollade, tänkte att vi skulle resa på oss och ta lite bilder, gjorde det efter ett tag, sååååå lata.
Imorgon ska vi i alla fall till Mount Eden och konstmuseet, och till gymmet antagligen, så ser fram emot det! Antar att det är det bästa man kan göra när man längtar hem, man får hitta på roliga grejer och vänta ut det.
 
Det är ju bara det att jag saknar alla och allt som brukar vara en del av vardagen. Det man är van vid att ha nära till hands är så himla långt borta, det går inte att bara ringa till någon utan man får tänka på tidsskillnaden och boka in Skype samtal fem dagar i förväg. Saknar att ha folk nära att prata med om allt möjligt, som man känner bra och som känner mig bra.
Någon som vet något bra som kan hjälpa så är det bara att skriva.
Tycker väldigt mycket om alla kommentarerna förresten, det är så roligt att höra från er! <3
 
Lite lagom stor strand sådär.
Längtar så till sommaren!

Kommentarer

Postat av: Moster Camilla

Publicerad 2012-09-01 16:35:30

Ja, här är inte så mycket att längta hem till nu Frida, kallt, regnigt och snart kommer höststormarna. Kommer bli kanon för dig att få två vårar på ett år =)
Många kramar
Camilla

Postat av: moster Linda

Publicerad 2012-09-01 18:39:38

Du behöver ALDRIG tänka på tidsskillnaden. Ring NÄR DU VILL. Jag tar gärna emot nattsamtal. Ha det gott gumman!Kramar i drivor från oss på Ättehögen

Postat av: Mormor och Morfar

Publicerad 2012-09-01 18:58:03

Hej Frida!
Det är väl inte så konstigt att du får hemlängtan, men det går nog över snrt när du lärt känna lite fler ungdomar. Det är ju bra att du har kommit till en så bra familj.
Det låter så härligt att våren är på gång med sol och värme o blommande Magnolia som du lagt ut en så fn bild på. Här går vi ju mot mörkare tider, en liten ljusglim är ju att det finns mycket kantareller att plocka, än så länge har vi plockat 20-25 liter.
Vi längtar efter dig också!
Kram
Mormor o Morfar

Postat av: jaw

Publicerad 2012-09-01 22:11:51

love you, you know!

Postat av: Rudolf

Publicerad 2012-09-02 21:47:48

Saknar dig också, att kunna ringa när man inte har något att göra och bara köra hem till dig och lägga sig i sängen och snacka skit. Kanske baka en kaka för att sen äta tills man mår illa. Det ser jag fram emot att kunna göra tillsammans med dig igen när du kommer hem om ett år! För fram tills dess ska du passa på att ha det grymt där borta!! Pussss love U

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela