fridainnz.blogg.se

Life's a bitch

Publicerad 2012-09-21 14:32:48 i Allmänt,

Jaha, för er som inte hört det så ska jag byta familj.
Detta beror på Nikki som inte känner att min personlighet matchar så bra med pojkarnas och vill anställa deras gamla nanny igen eller fortsätta ta hand om de själv.
Vilket är så himla flummigt och jag förstår ingenting. De har aldrig haft något emot att vara själva med mig och har aldrig varit ledsna när hon åkt, man behöver ju inte vara likadana för att ha kul tillsammans. Så jag förstår inte anledningen eller hur hon tänker. Ska ta ett snack om det och skälla lite lagom på henne så snart jag känner att jag kan.
Sen så har jag ju varit här i två månader, vilket är rätt lång tid för att bestämma något sånt. Känner man att det inte funkar borde man ju göra det efter ett par veckor, så jag tycker bara att hela situationen är skum. Känns som att det var praktiskt att ha mig när de flyttade. Och så har hon inte sagt ett ord om att hon inte vart nöjd innan, så jag var helt oförberedd, trodde att vi skulle prata om när jag skulle kunna börja köra bil med pojkarna. Har varit så himla nöjd med familjen och glad att jag hamnat här, och sen upptäcker man att de bara varit falska mot mig hela tiden.
 
Så så ligger det till.
Jag har anställning här i 4 veckor till, men hittar jag en familj innan så får jag gå tidigare. Så jag har väl i princip 4 veckor på mig att hitta en ny familj, som Au pair link hjälper mig med.
 
Känns bra nu, fick veta det i onsdags, det känns bättre och bättre hela tiden. Helgen är fullbokad och alla vänner jag har här har varit så himla fina och bryr sig verkligen, så det känns jätte bra! Och min kontaktperson Danielle på Au pair link har varit jätte bra hittills, och det känns verkligen som att hon bryr sig.
Känner mig också trygg med att jag kommer hitta en annan familj och att jag kommer klara det fint.
 
Så idag var jag först med Jasmin och shoppade, sen åkte vi till Takapuna beach, som var jätte fin (massa fina snäckor med, börjar få en rejäl samling nu). Jag var hemma en halvtimma och sen kom Hege och hämtade mig och så gick vi på bio och såg Madagaskar 3, kan rekommendera den, den ägde. Sen tog vi en exklusiv fika på Donken. Så har haft en bra dag!
 
Karin, en av de svenska tjejerna jag och Linn träffade i helgen, ska också byta familj och fick veta det i tisdags, så vi har ju tur i oturen att vi är två! Vi plus Elin ska ha en depp kväll imorgon efter att ha varit på någon trädklättrar grej som Au pair link ordnat. Så det ska bli nice!
 
Nu blir det gosig varm uppvärmd säng och Hungerspelen som jag fick låna av Jasmin, skulle lånat den på biblioteket men det var runt 1000 människor före mig i kön..
Pussen och kramen!
 

Kommentarer

Postat av: moster Linda

Publicerad 2012-09-21 17:28:43

Nää,vad är det för j***a stil?! Jag är för arg för att komma på vad jag ska skriva! Jag återkommer.
Så länge, ta ingen skit, Frida, och se till att du får ledigt för det du har jobbat extra!
Du kommer säkert få en bättre familj, finns inget värre än falskhet. Blä!
Kram,kram,kram,kram från Ida, Rasmus, Martin & Linda

Postat av: jaw

Publicerad 2012-09-21 19:45:00

wtf, inte okej! jag förstår din frustration.....
älskade fridddis du är starkare än du tror å gud kommer straffa dom ;)

love ya darling you have my energy! <3

Postat av: faster aster

Publicerad 2012-09-22 11:09:58

Frida - du fixar det här! Det här handlar inte om dig utan om "mamman"/familjen.
Livet är fullt av överraskningar och inte bara roliga, men det är just ur dessa situationer vi blir klokare och tuffare.....om än lite mörbultade.
Stor kram och vet att jag tror på Dig!!

Postat av: Mormor och Morfar

Publicerad 2012-09-22 16:02:22

Hej Frida.
Vi förstår att du är besviken efter att du fått detta besked när allt verkat vara helt ok.

Men Frida leta inte fel på dig själv utan när du känne dig redo så ta ett samtal med familjen och kräv en förklaring varför dom tagit detta beslut. (Det verkar mycket skumt)

Jättebra att du har kompisar som stöttar dig, det känns bra för oss här hemma.Vi vet att du kommer att klara det här jätebra.

I Idala är är allt ok förutom att det regnar som f-n.

Mormor Och Jag åker till Rodos på torsdag är borta ev vecka hoppas att vi får mycket sooool.

Ha det bra jättemånga kramar från Mormor och Morfar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela