fridainnz.blogg.se

Nu är det slut för idag, klapp klapp

Publicerad 2012-09-27 09:38:25 i Allmänt,

Eller har ju vart det ganska länge faktiskt, men ändå.
 
Nu är det helg igen! Jag är friiiiiiiii!
Imorgon ska jag sova länge, ända till tio för då är det skype med mamma. Sen ska jag ordna upp lite i allting och inte göra någonting på hela dagen, vad jag vet just nu, ska faktiskt bli riktigt skönt!
På lördag ska jag med Finja, Merle och cirkus sex okända människor till Tauranga. Fick höra att de skulle dit idag av Merle som sa att jag säkert också kunde följa med, så pratade jag med Finja och nu är jag tydligen med. Knödde in mig lite lagom sådär. Vet inte ens vad man gör där, Googlade det precis och det såg trevligt ut. Ska vara där lördag till söndag i alla fall, kommer nog bli nice!
 
Har haft en okej dag idag, det går så himla mycket upp och ner! Fick rejäl hemlängtan mitt på dagen, ville bara hem och krama på alla, men sen på eftermiddagen blev det bra igen.
Har fått ett till familjeerbjudande nyss också, dessa bor i Rotorua och har tre barn. Är en liten stad några timmar härifrån, bodde 14 au pairer där.
Hoppades verkligen att de skulle bo i Wellington, men men. Så himla skönt att jag har fått två familje erbjudanden nu i alla fall!
Mejlade Charlotte igår, hon sa at det inte skulle vara några problem att hitta familjer i Auckland eller Wellington då det är de städerna där flest au pairer bor, så det ska nog lösa sig! Känner lite tids press bara, har ju 4 veckor på mig liksom, 3 nu...
 
Det här har jag för övrigt gjort idag:

Jag har ätit jordgubbar!!!!
Och jordgubbsglass, som de gjorde på jordgubbsstället, med sina egna jordgubbar!
Omnomnomnom (försöker inte alls läskas..)
 
Pussar och kramar, hoppas allt är fint där hemma!

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2012-09-27 10:17:59

Hej Frida

Jag har varit i Rotora. Och jag tror inte att Rotoroa är nått för dig...tyvärr så luktar det skit i stora delar av stan pga alla vulkankällor;) det är en liten stad som du gör city på 15 min och måste man tillgång till bil för att ta dig runt det är bara småvägar dit och en MASSA natur och äventyr, det kan du få i Frillesås med. Visserligen jättemysig dock mest med pensionärs-turister inget party direkt. Men du ska absolut ta dig dit och turista om du ha svenska familjen med dig och gå på vulkan"safari". De familjer som finns där kan jag tänka mig bor utanför stan på någon gård av något slag...säkert fårfarmare;) kram och lycka till Madde

Svar: Hej hej! Jag har inte vart där än, men hade tänkt att åka dit någon gång och turista. Men hade ett gäng vänner som var där och de tyckte inte riktigt att det var något att ha, så det ser inte jätte ljust ut för den familjen för tillfället. ;)
Tack för tipset, du får väldigt gärna fortsätta med det, du har nog bättre koll än mig!
Frida Andersson

Postat av: jaw

Publicerad 2012-09-27 13:18:23

JORDGUBBBAAAAR!!! omnomnooooooom :O
puss raring

Postat av: moster Linda

Publicerad 2012-09-27 19:17:41

Det låter ju som att de kommer att hitta en familj till dig i Auckland eller Wellington, det vore ju toppenroligt! Ha nu en underbar helg!
Och du, du får inte läskas på det viset, va! Jordgubbar och den jordgubbsglassen...jag fick ju hejda mig från att slicka på skärmen! Men de är säkert inte lika goda som våra svenska jordgubbar? Jag får nog gå till frysen.

Svar: Tack för det, ni också! Haha, de smakade inte lika gott som de svenska vi har, men är ju de allra första så tror inte att de har fått så mycket sol, så jag håller tummarna till jul! Då äter tydligen alla jordgubbar här, haha skumt! Men glassen var väääääldigt god!
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela