fridainnz.blogg.se

Byron Bay

Publicerad 2013-04-28 12:04:40 i Allmänt,

Så då var jag här igen!
Har nu börjat vår roadtrip och bilen lever fortfarande. ;)
Åkte från Manly i fredags och befinner oss nu i Byron Bay, kommer foton någon annan dag. Kom hit igår, och efter två nätter i den lille bilen så ska vi nu sova i riktiga sängar på ett hostel, riktigt lyxigt! Stannar här minst tre dagar, kanske längre.
 
Annars så tog vi en rätt lugn sista tid i Manly (kommer ju tillbaka), vi hade en strand dag i tisdags och i onsdags var vi i stan, Darling Harbour som var jätte fint.
I torsdags så var det Anzac Day, vilket firas i Australien och Nya Zeeland om jag har förstått det rätt, vet inte riktigt vad det är man firar dock, har något med krig och minne av de som dog att göra kankse? I vilket fall som helst, vi gick ut runt 12 och alla satsar pengar på Krona eller Klave, en av Adams kompisar vann flera hundra dollar, galet! Så då var vi ute där och gick sedan tillbaka till Manly och de vanliga ställena där.
 
Kändes lite sorgligt att lämna Manly, det känns som hemma nu och alla människor där är så himla goa! Men vi kommer ju tillbaka. Och då kommer allt vara över och Merle lämnar mig snart efter det... Usch.

Blev inga bilder överhuvudtaget, för internet är långsamt. Vi tar det en annan dag!
 
Pussen
 

Kommentarer

Postat av: moster Linda

Publicerad 2013-04-28 18:37:30

Hej! Vad kul att höra att det går bra med den lille bilen och allt annat =)

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-28 21:35:20

Hej lilla Frida kul att höra att allt går bra och att eran lyxbil funkar, men glöm inte att kolla oljan och vattnet på bilen, det är ju sådant som tjejer inte brukar kolla (ha-ha)
Allt är bra i Idala vi kom hem från Paris i söndags vi hade det kanonbra.
Jättemånga kramar från Mormor och Morfar.

Svar: Haha, vi är tuffa tjejer, olja har vi redan fyllt på en gång, och vattnet har vi också kollat. ;) Har tom fyllt på luft i däcken, den du! Ååh Paris låter jätte kul! Ni måste visa bilder när jag kommer hem, vill också åka dit. :) Pussar och kramar <3
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela