fridainnz.blogg.se

Fullt ös medvetslös

Publicerad 2013-04-14 13:52:42 i Allmänt,

Har hunnit med en massa de senaste dagarna, tom vuxen grejer som att boka flygbiljett och ansöka till högskola! 
 
Kan ju börja med resplanen för resten av tiden här:
-Jobbar i Manly ungefär 2 veckor till, sen åker vi östkusten upp till Cairns
-Flyg Cairns-Sydney den 25:e Maj 
-Merle lämnar mig den 30:e Maj... Kommer bli så otroligt ensamt och konstigt?! Usch.
-Den 4:e Juni flyger jag från Sydney till Alice Springs, kommer göre en buss tur och se Uluru, Kata Tjuta och Kings Canyon, tre dagar två nätter.
-Flyg tillbaka till Sydney 8:e Juni
-Flyg till Wellington och världens bästa Linn den 10:e Juni, längtar!!!
-Efer det blir det Auckland, den 17:e,där jag myser med Finja tre dagar innan min familj kommer!!
-Och så hemma den 10:e Juli.
 
Tycker att det ser heeelt okej ut.
Längtar tills vi börjar resa igen men det känns nu att tiden börjar ta slut, och det vill jag ju verklgen inte. Älskar att bo här och resa så mycket, och kommer sakna Merle så jag dör. Och samtidigt ska det bli så otroligt kul att komma hem igen, galet blandade känslor.
 
Ansöknigen till Plugget ser ut som följer:
Känns så galet!
Vill ju som ni ser väldigt gärna komma in på någon form av Design utbildning, helt klart drömjobb. Är ju tom så att jag börjar se fram emot att plugga igen.
 
Annars har de senaste dagarna sett ut så här:
Torsdag: Utforskade lite och tog en promenad till en annan strand i närheten, Shelly beach är fortfarande bäst dock. Merle jobbade heldag och jag på eftermiddagen.
Sen blev det utgång, hade grymt kul!
Fredag: Vi gick till Shelly beach och njöt av det fina vädret. Jobbade på kvällen.
Sen blev det utgång.
Lördag: Åt världens bästa frukost! Hade frukost dejt med Adam som vi couchsurfade hos, det var bacon, hashbrowns, ägg, korv och bröd, plus milkshake på det. Klarade oss i princip på det hela dagen.
Det var även en surf tävling här i Manly, så vi kollade lite på det.
Johanna som vi mötte i Melbourne kom och besökte oss. Vi jobbade återigen på eftermiddagen, så mycket att göra, kaos.
Sen blev det utgång. 
Söndag: Jobbade under dagen, sen har vi slappat på hostellet. 
Sen blev det ingen utgång! Än så länge, natten är ju dock ung... ;)
 
Love my life!
 
Den nya stranden, vackert är det här!
Manly.
Jag och min bejb <3
 
Pussen och kramen, hoppas att allt är toppen hemma!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: johanni

Publicerad 2013-04-14 14:37:55

Fy fan va underbart älski!!! Du kan resa med mig efter plugget!!!!!!!!!! Jag vill :-o
Bra val tror du att du kommer in?
När ska vi prata????? <3

Svar: De två översta som jag helst vill in på går på arbetsprover och där finns bara 16 platser, så har ju inte alltför höga förväntningar om man säger så... Men värt ett försök! Annars tänkte jag (just nu iaf) läsa kursen på ett år som går på betyg, vet ej vad intagningspoängen är men det borde funka. :) Sen har man ju förhoppningsvis bättre koll och större chans att komma in på de treåriga. Det låter som en plan! :D
SNART! <3
Frida Andersson

Postat av: moster Linda

Publicerad 2013-04-18 08:48:06

Hej! Låter som riktigt roliga och bra planer, både för resten av resan och när du kommer hem! Vi håller alla tummar för att du kommer in på den utbildning du vill!
Ha det så kul, kramar från oss på Ättehögen

Svar: Tack så mycket! :) Massa kramar
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela