fridainnz.blogg.se

I'm BAAAAACK!

Publicerad 2013-04-02 04:18:39 i Allmänt,

Wihooooooooo kolla vem som är här igen!
Efter cirkus 1000 år utan internet är jag här igen, obegränsat till och med, så nu blir det förhoppningsvis bättre uppdatering.
Ska ladda upp bilder med så ni kan se hur fint jag bor just nu. :)
 
Lägesrapport:
Jobbar ju i princip heltid nu på Maly fish café, flyttade till hostel igår och vi kommer stanna här i minst 3 veckor, antagligen 4. Riktigt skönt att bo på ett och samma ställe ett tag och inte behöva packa upp och ner väskan hela tiden. Cutiepie står parkerad så fint här utanför och går fortfarande.
 
Hade en bra påsk, hade kunnat vara mer party dock, vi jobbade hela helgen. Men fick ätit en sjuk mängd choklad i alla fall, det är väl det viktigaste. ;)
Testade Couchsurfing för första gången under påsk, var riktigt kul då vi bodde hos två sköna snubbar! Första kvällen gick vi ut, slutade med att vi var 5 pers som sov i soffan/på golvet. Kul att lära känna några Manly folk, speciellt när vi ska stanna här ett tag.
 
Har dragit på mig en förkylning igen...
Just nu sitter jag och kollar utbildningar (Merle jobbar) med min snuviga, täppta näsa som enda sällskap.
Fick en plötslig släng av familj/släkt/vänner längtan för en stund sen, borde ju inte sitta själv i vårt rum då kanske men just nu känns det bäst så. Det går över.
 
Är så galet tacksam att jag har Merle att resa med! Och att vi inte har blivit ovänner på något sätt trots konstant sällskap i ungefär 2,5 månad. Visst är man inte allra bästa vännner hela tiden, och det finns dagar då man mest stör sig på varann, men det går alltid tillbaka till det normala igen (vanligtvis beror det på brist på mat/sömn, Merle sover ungefär lika mycket som en bebis, haha.). Så skönt att vi jobbar på samma ställe också, om det inte blir som denna veckan då vi för det mesta jobbar på olika pass... Men man har alltid någon som man kan prata med, vilket äger för mig.
 
Tillbaka till utbildningar, har en så länge hittat något som låter riktigt bra, Design med inriktning hållbar utveckling. Både miljö tänk och kreativt!
Frågan är bara vad och hur enkelt det är att hitta jobb efter det?
Är en 3 årig utbildning i Växsjö. Tar 2 timmar och 32 minuter att ta sig till Frillesås kyrka med bil från Linnéuniversitetet, så jag kan ju komma hem på helgerna då. Var tvungen att använda Google maps för visste inte var Växjö låg, haha, heja mig! Och trodde att det stavades med s. Växsjö. Men det fanns inte. Hahaha.
 
Kan tänka mig att studera något inom Design, Miljö eller Omvårdnad. Så det blir ju två flugor i en smäll om jag hade valt det.
Man måste ju tydligen göra ansökan innan 15 April så nu har jag en deadline vilket innebär att jag faktiskt kommer göra något och leta lite.
 
Jag hoppas att ni alla hade en väldigt bra påsk med massa godis och påskbrasor och vänner och släkt och raketer! Jag hade ju choklad och Merle i alla fall. ;) Raketer har de inte ens i Tyskland på påsk, pffff.
 
Nu räcker det för denna gången, jag återkommer med bilder!
 
Pussen och kramen alla fina <3
 
 

Kommentarer

Postat av: mamma o pappa

Publicerad 2013-04-02 20:24:16

Hej sötnos! Jättkul att det händer lite på din blogg! Bara nyfiken - vilken bil menade du? Tar du med Cutiepien hem? =)

Svar: Jadå, den är så liten, får lätt plats i resväskan! ;)
Frida Andersson

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-02 22:33:47

Hej lilla Frida Jättekul att du är igång på bloggen igen, det känns så bra att få veta vad du gör ( men vi har en känsla att du har mer att berätta men det är ok håll det för dig skälv ha ha ) vi hoppas att du har det jättebra, bra att du letar efter en utbildning hoppas att du hittar något som passar dig. Här hemma är det fortfarande kallt på nätterna men vi har haft fina dagar med sol och plussgrader, vi bastade påskdagen hade gjort ett hål i isen och doppade oss i ganska så kallt vatten , isen var 30cm tjock men det var kanon.
Jättekramar från Mormor och Morfar.
( vi längtar efter dig)

Svar: Hej på er! Det känns bra att vara tillbaka, haha klart jag berättar allt för alla? ;) Här är det idag regn och regn och mer regn. Finna absolut ingenting att göra. Basta låter ju jätte skönt! Herregud vad tjock isen var, det är ju April, borde försvinna snart kan man tycka. Massa kramar till er också, är inte så himla lång tid kvar tills vi ses igen! <3
Frida Andersson

Postat av: moster Linda

Publicerad 2013-04-05 07:27:21

Hej goa du! Det var roligt att se dig på skypen i måndags, men vad konstigt det va, du är på andra sidan jorden och så var du helt plötsligt i gillestugan i Biared igen. Ja, snart är du ju där IRL också, det ska bli härligt!
Låter som om ni har det riktigt gött "down under" förutom snuvan då.
Design med inriktning på hållbar utveckling låter superkul tycker jag.
Kramar från Ättehögen

Svar: Ja det var jätte kul, blev ju något förvånad haha! Snart så är jag där ja! Här är det så bra så, ingen fara med mig inte. ;)
Tycker jag med, svårt att komma in bara med massa arbetsprover och bara 16 platser, men värt ett försök!
Massa kramar!
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela