fridainnz.blogg.se

Fran MELBOURNE!

Publicerad 2013-01-21 00:50:42 i Allmänt,

Hej mina kära!
Här kommer det första inläggget pa tusen ar, och det första fran Melbourne!  
Min dator funkar inte som den ska sa far se hur det blir med uppdateringen här, använder Merles dator nu.
 
Men hur som helst, sydön resan var sjukt galet mega bra! Ska lägga upp nagra av de 3000 bilderna vi tog tillsammans snart, hade verkligen jätte kul och fick sett sa himla mycket! Verkligen jätte vackert pa sydön.
Mer om det i ett annat inlägg. :)
 
Sa i lördags sa jag och Merle hejda till Nya Zeeland och Finja (sorgligt) och hej till Australien och Melbourne! Bor den närmaste veckan i ett väldigt tattigt och stökigt hostel, som tur är ligger det precis vid en jätte mysig och lang gata med massa barer och cafeer (självklart var vi ute i lördags och kollade in de). Igar skrev vi CV och idag ska vi fixa bankkort, nytt mobil nummer, och lite annat kul. Sen imorgon blir det att leta jobb överallt! Helst pa nagot cafe, restaurang eller bar.
 
Blev bara ett kort inlägg nu, men jag lever och mar bra och förhoppningsvis har jag jobb snart!
Aterkommer med en sydön sammanfattning snart.
 
Hoppas att allt är bra hemma, masssa pusssssssar!

Kommentarer

Postat av: moster Linda

Publicerad 2013-01-21 18:58:25

Men vad kul att sydön-resan blev så lyckad!!! Ha det så kul i Australien nu, det kommer bli toppen!!! Sett några spindlar eller ormar än?
Kramar från Ättehögen

Svar: Ja det var hur bra som helst! Tack sa mycket, hoppas vi hittar jobb snart. Nej tack och lov för det, haha. Hoppas inte att det är sa mycket sant i stan. ;) Massa kramar!
Frida Andersson

Postat av: Rasmus

Publicerad 2013-01-22 06:48:27

Brinner det fortfartan?
Jag ska åka skriskor vad ska du göra?
Förra veckan va vi och åkte skidor i åkulla.

Svar: Det brinner inte här men jag har inte sa bra koll pa var det brinner annars, har är inte ens sa himla varmt, riktigt lagom sa man kan ga i shorts och linne. :) Det later ju sa himla mysigt! Bade skridskor och skidor later jätte kul! Idag har jag vart och fragat efter jobb överallt, ska göra det imorgon ocksa, och kanske spela handboll! Kram!
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela