fridainnz.blogg.se

Jobbsökande

Publicerad 2013-01-22 11:40:00 i Allmänt,

Hej pa er igen!
 
Känns sa himla bra att ha fritt wifi här, inte fel alls.
 
Idag har vi börjat att kolla efter jobb! Fast började bmed att ga en kurs, tillbaka till skolbänken, R.S.A., vilket leder till att man far servera alkohol, alltsa inför jobb pa barer, caféer eller vad som helst. Sa det tog 4 timmar sen var det ett enkelt test, höll pa att somna mest hela tiden.
 
Sen blev det lunch (vi gillar mat), och efter det började vi ga längst gatan och leta jobb!
Lämnade ifran mig 20 CV:n och vi fragade pa i princip varje restaurang eller dylikt som fanns längst med gatan.
 
Och det har lönat sig!! Fick ett erbjudande redan nu i eftermiddag, pa ett typ Subway ställe (tror vi), men de hade bara en plats sa vi gjorde sten, sax, pase och Merle vann. Sa imorgon ska hon dit och testa i 2 timmar och jag gar vidare. Men känns riktigt bra nu, det finns hopp! Trodde verkligen inte att nagot skulle komma upp efter första dan. Sa imorgon är det bara att försöka igen! Och det var bara halvtid sa Merle vill ju fortsätta hon med, sa det ska nog bli bra.
 
Nu kommer lite lite kort fran sydön:
Ganska vacker natur om man säger sa!
Jag och älskade Finja som är tillbaka i Nya Zeeland nu.. <3
Och lite partande hann vi ju med ocksa sa klart!
 
Imorgon blir det att söka vidare, känner mig lite optimistisk nu i alla fall!!
Puss och kram
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-01-22 13:27:25

Underbart att det händer saker på din blogg och vad roligt att få se lite kort! Va skönt att en av er redan fått jobb - detta kommer att bli toppen!
Massor, massor med kramar
mamma

Svar: Ja nu ska jag börja uppdatera här! Kul att börja igen. :) Tror att det kommer lösa sig. Merle vill ju ocksa leta efter annat, är ju bara deltid, men det är en start! Sa ´vi känner oss positiva nu i alla fall. Massa kramar och pussar till dig!
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela