fridainnz.blogg.se

Snabbmat vs. The Parlour

Publicerad 2013-01-25 04:02:25 i Allmänt,

Sa testade tva jobb igar, ett i en snabbmats ställe med paste och pizza, ungefär sa kul som det later, och ett i "the Parlour" som servitris.
 
Hoppas verkligen pa det sista! Det var sa himla mysigt allting, http://www.broadsheet.com.au/melbourne/food-and-drink/directory/restaurant/cafe/parlour-diner, här kan ni kolla pa lite bilder eftersom jag inte har nagra.
Sa jobbade där som servitris mellan 18-22.30 när de stängde. Alla var jätte hjälpsamma och roliga att jobba med, de visste att det var min första gang som servitris sa chefen gick igenom allt med mig innan det började. Hade en väldigt lugn dag där igar sa det passade ju mig perfekt.
Sa hoppas att han ringer igen och att jag kan jobba där mycket och inte bara halvtid.
 
Annars idag sa jobbar Merle nagra timmar, sa jag passar pa att slappa lite. Är trött i benen efter allt gaende och staende, skulle haft en stegräknare pa oss de senaste dagarna.
Sen blir det pannkaks lunch, kanske stranden om solen tittar fram, och ikväll är det uuuuutgang!
 
Sa jag trivs här, bara vi far jobb och det löser sig och ska bli skönt att komma till ett mysigt hostel pa söndag!
 
Här kommer tva bilder fran varan gata:
Massa mysiga gamla byggnader, gillar den här gatan.
 
Ha det bra hemma i kylan!
Pussen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela