fridainnz.blogg.se

Happy St Patricks day!

Publicerad 2013-03-17 23:57:54 i Allmänt,

Igår var det St Patricks day, som faktiskt firades här.
Vad gör man då på St Patricks day?
 
Man har på sig fina gröna saker och dricker Guinness så klart! Samt andra alkoholhaltiga drycker.
Hade så himla roligt med brudarna här!
 
Var inte det enda jag gjorde igår dock, Merle jobbade en stund så jag, Johanna och Martine gick till en annan marknad och kollade.
 
Och så har vi fått jobb! Och inte vilket jobb som helst, ett heltidsjobb! Och inte vart som helst, i Manly beach i Sydney!!!
Är på en fisk restaurang precis vid stranden, ser den om man går utanför dörren. Så imorgon byter vi hostel till ett hostel i Manly. Denna veckan är det bara halvtid men sen så ska det sättta igång. Så stannar här i 4-5 veckor beroende på hur mycket pengar vi vill ha och om vi trivs.
Såååå skönt!
Sen blir det att resa vidare, ser fram emot det så mycket! Och då förhoppningsvis utan att behöva tänka alltför mycket på pengar.
 
Idag har vi en bakis dag och kommer antagligen spendera den på stranden.
 
Peace

Kommentarer

Postat av: Linn Wollbrant

Publicerad 2013-03-18 01:36:57

Ahmen fan va gött!! Bra jobbat bruden <3 har helt glömt av att prata med ellie, men ska göra det ikväll :D puss på dig, längtar tills du kommer hit!!

Svar: Tack hjärtat mitt! Gör det gör det gör det! :D Kommer bli grrrrymt!
Frida Andersson

Postat av: johanna

Publicerad 2013-03-19 08:15:18

Fy fann va gött!!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela