fridainnz.blogg.se

Life in Sydney

Publicerad 2013-03-15 06:07:28 i Allmänt,

Så här ser läget ut just nu;
Letar efter jobb (som alltid). Vi vill jobba i tre-fyra veckor och sen dra vidare för att inte jobba mer alls! Nanana!
Så har sökt på internet och även delat ut CV:n. Båda var på jobb test idag, jag ska tillbaka dit imorgon över lunch för några timmar och Merle kommer veta på måndag om hon får det eller inte för de har andra som testat där också.
 
Får hon det jobbet så stannar vi här skulle jag tro, annars så drar vi vidare och prövar lyckan någon annanstans, antagligen plocka frukt eller liknande då.
 
Så nu, förutom att jag jobbar imorgon, väntar vi och ser om fler ringer eller inte och medans vi gör det går vi runt och njuter av Sydney!
 
Gillar verkligen staden, så vacker precis vid havet och med träd och parker överallt!
Ska jag vara helt ärlig tycker jag att den är finare än Melbourne.
 
Ikväll blir det grillning och utgång med hostelllet, är verkligen ett bra hostel (lite dyrare dock..), de fixar utgång med drink erbjudanden varje kväll, så det ska bli roligt!
Och nu så ska vi bara gå runt här i området.
 
 
Harbour Bridge
Liten mysig marknad i the Rocks
Ooooch Opera huset igen!
 
Ha det bra!

Kommentarer

Postat av: moster Linda

Publicerad 2013-03-15 10:02:07

Men vad kul, ni är ju grymma!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela