fridainnz.blogg.se

Man hinner med mycket på en vecka

Publicerad 2013-03-12 09:08:27 i Allmänt,

Var nu en vecka sedan jag bloggade senast.
Sedan dess så har jag varit i Melbourne återigen, Wilsons Promontory (en national park), Mallacoota, Canberra och i förrgår kom vi till Sydney!
 
Första kvällen här gick vi ut. Första dagen spenderades i vårt hostel och sedan gick vi på bio, såg ingenting av staden, haha.
Men idag har vi sett botaniska trädgården, Manly beach med massa surfare samt Opera huset!

Nu försöker vi hitta ett jobb så får vi se hur länge vi stannar här, hoppas att vi hittar något bra för det är så otroligt tråkigt och tidskrävande att leta.
 
Sötisar! Ser de lite överallt, de ser ju för roliga ut när de skuttar runt.
Pelikan måste ju vara den fågel som ser dummast ut, haha? Sjukt stora dock.
Vi var på en fin strand och tog lite bilder, försökte ta en hopp bild tillsammans med självutlösaren, gick sådär.
Blue montains och Sydney Opera House.
 
Massa pussar på er!
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-12 10:54:13

Hej Frida skönt att höra att ni har det bra, jättefina bilder måste vara en upplevelse att få se dessa djur fritt i naturen. Här hemma är allt bra
men här är det lite kallare än vad ni har det idag (läs tisdag) hade vi 12 minus kl 08:00 men vi har haft sol på dagarna så det är ok.
Många kramar från Morfar och Mormor.

Svar: Ja det är jätte bra! Haha, än så länge har vi haft tur och bara sett de söta djuren. ;) Herregud vad kallt! Men här har vi haft några "kalla" dagar med, molnigt och små regnigt, än så länge är det rätt så skönt faktiskt. Hoppas att allt är bra annars! Massa kramar <3
Frida Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida Andersson

Hej hej hej hej! Hej! Jag är en 19-årig tjej från Sverige som vanligtvis bor i lilla Frillesås, men för tillfället befinner jag mig i Auckland, Nya Zeeland. Här skriver jag om min vardag som Au pair då jag tar hand om två pojkar på 3 och 5 år, och allmänt om hur det är att leva på andra sidan jorden! Enjoy.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela